آزمایش جدید تشخیص سریع کرونا

واکنش زنجیره ای پلیمر از رونویسی معکوس (RT-PCR) روش استانداردی است برای تشخیص سریع کرونا که برای شناسایی SARS-CoV-۲ RNA و تشخیص افرادی که در حال حاضر به ویروس آلوده اند، استفاده می شود. اگرچه آزمایش RT-PCR حساسیت بالایی را نشان می دهد، اما این روش دو مرحله ای برای هر نمونه بیش از ۶۰ دقیقه طول می کشد.

آزمایش جدید تشخیص سریع کرونا
کد خبر : ۳۹۵۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

محققان موفق به ابداع آزمایش جدیدی شده اند که می تواند «کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲» (SARS-CoV-۲) را در کمتر از پنج دقیقه تشخیص دهد.

این آزمایش جدید که توسط محققان دانشگاه «بیرمنگام» تهیه شده است، می تواند به افزایش توان عملیاتی در آزمایش کووید-۱۹ کمک کند.

در حال حاضر ، واکنش زنجیره ای پلیمر از رونویسی معکوس (RT-PCR) روش استانداردی است که برای شناسایی SARS-CoV-۲ RNA و تشخیص افرادی که در حال حاضر به ویروس آلوده اند، استفاده می شود.

اگرچه آزمایش RT-PCR حساسیت بالایی را نشان می دهد، اما این روش دو مرحله ای برای هر نمونه بیش از ۶۰ دقیقه طول می کشد.

در حال حاضر رویکردهای دیگری با هدف افزایش سرعت تشخیص و در نتیجه کاهش زمان بررسی نیز در دست مطالعه قرار دارند و چندین روش با متوسط زمان تشخیص ۲۰ دقیقه ابداع شده اند.

اما این آزمایش جدید که توسط محققان دانشگاه بیرمنگام ابداع شده است، ترکیبی از یک روش تقویت ایزوترمال جایگزین، واکنش تقویت نمایی (EXPAR)، با یک مرحله بدون ترانس کریپتاز معکوس است.

آزمایش جدید با نام «واکنش تقویت نمایی معکوس ترانس کریپتاز »

این آزمایش جدید با نام «واکنش تقویت نمایی معکوس ترانس کریپتاز » (RTF-EXPAR)، از طولانی شدن مراحل گرمایش و خنک سازی جلوگیری و امکان شناسایی SARS-CoV-۲ RNA را در کمتر از پنج دقیقه فراهم می کند.

محققان برای نشان دادن سرعت و حساسیت این روش، آن را بر روی RNA نمونه یک بیمار در انگلیس آزمایش کردند.

نتایج این آزمایش نشان داد که این روش تشخیصی در کمتر از پنج دقیقه توانست، نتیجه مثبت ابتلا به کرونا را با غلظت SARS-CoV-۲ RNA تا ۱۰ برابر کمتر از متوسط ​​بار ویروسی که به طور معمول در نمونه های بیمار مبتلا به کووید-۱۹ یافت می شود، اعلام کند.

مشروح این آزمایش در مقاله ای در نشریه medRxiv منتشر شده است.

منبع: مهر

کد خبر : ۳۹۵۶
0
۰
ارسال نظر