آبروریزی افتضاح و بی سابقه در اختتامیه جشنواره

اختتامیه جشنواره فیلم فجر امسال مفتضحانه برگزار شد؛ از لو رفتن لیست برنده ها تا بی صدا پخش شدن در آنتن زنده و حواشی عجیب دیگر.

آبروریزی افتضاح و بی سابقه در اختتامیه جشنواره
کد خبر : ۷۴۲۶۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها؛ شامگاه گذشته مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد، اما بي برنامگي و بي‌كفايتي مسوولان جشنواره امسال در اتفاقي نادر فهرست برگزيدگان و برندگان سيمرغ يك ساعت قبل از شروع اختتاميه توسط يك سايت سينمايي منتشرشد و لو رفت و بين خبرنگاران و اهالي رسانه دست به دست مي‌شد.

همچنین این مراسم در قالب برنامه «سینمایش» از شبکه نمایش سیما زنده پخش شد، به مدت ۲۰ دقیقه به هنگام معرفی برگزیده ها، بدون صدا روی آنتن رفت. این حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر با واکنش کاربران مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اتفاقی عجیب؛ بهترین فیلم جشنواره قهر کرد!

واکنش‌ها به برگزاری اختتامیه

مهرزاد دانش منتقد سینما و کارشناس فرهنگی که در توئیتر خود در این باره نوشت: افتضاح لو رفتن جوایز جشنواره فیلم فجر کم بود؛ حالا وسط پخش تلویزیونی مثلا مستقیم اختتامیه، اول صدای نماهنگ جشنواره و صدای سیمرغ آمد و بعد به طور کلی همه چی هوا رفت و جایش نماهنگ رنگ خدا و یه حبه قند و از کرخه تا راین پخش می‌کنند. این حجم از شلختگی نوبر است. افتضاح اندر افتضاح.

مهدی خرمدل نوشت: اقدام رضا میرکریمی در نگرفتن جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فجر، عاقلانه بود. نمی‌شود یک فیلمی هیچ بخشش شایسته نباشد، الا کارگردانی

محمدعلی ابطحی در توئیتر خود نوشت: یعنی ‌واقعا مشکل فنی برای شبکه نمایش پیش آمده برای نمایش اختتامیه جشنواره فیلم‌فجر؟یا نگران یک دقیقه ونیم صحبت سینماگرانند؟ گل بگیرن در این صدا وسیما را.

بهمن بابازاده خبرنگار نیز در این باره نوشت:

حذف سیمرغ انتخاب مردمی، لو رفتن لیست برنده ها، توقف پخش مستقیم اختتامیه جشنواره فیلم فجر… شما تعریف دیگری از فاجعه و افتضاح دارید؟

صبا آذر پیک نوشت: دیگه وقتی انتخاب مردمی جشنواره_فیلم_فجر رو‌ کنسل می‌کنید!وقتی اصوات موسیقی رو روی سن‌ ممنوع میکنید تا خواننده‌تون اجرای بدون آلات موسیقی داشته باشه!وقتی میکروفن ثابت نمی‌گذارید برای اینکه برنده‌ها صحبت کنند. اصلا عجیب نبود صدای پخش جشنواره رو قطع کنید!

فاطمه پاقلعه‌نژاد خبرنگار در این باره نوشت: محمد سلوکی میگه خواهش می‌کنم سالن رو ترک نکنید جایزه بهترین فیلم مونده. نمی‌دونه ملت تا حالا هم محض فان قضیه موندن وگرنه جوایز لو رفته هیچ جذابیتی نداره! وقتی صداوسیما عرضه پخش یه مراسم ساده اختتامیه رو نداره راه جایگزین زیاده برای مخاطب!

کاربری با نام علی نیز دراین باره نوشت: فهرست برنده‌های جشنواره فجر چهلم بعد از اهدای ۱۰ جایزه کاملا با لیست لو رفته تطابق داره! قاعدتا کلش همونه و «موقعیت مهدی» با ۵ جایزه رکورددار شده. خود جشنواره چهلم هم رکورد خرابکاری رو شکست.

کاربری با نام هدی نوشت: کیفیت پوشش زنده اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر از لایوهای یهویی تو ماشین بلاگرای اینستا هم کمتره!

سینما دیلی نیز درباره حواشی به وجود آمده درباره‌ی داوری شهاب حسینی نوشت:

از همان لحظه اعلام اسامی داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، شهاب حسینی به چهره اول این جشنواره تبدیل شد. بسیاری با یادآوری اتفاقات جشنواره جنجالی سال ۹۸، به این انتخاب و حضور او در جمع داوران واکنش نشان دادند، اما مهم‌ترین این واکنش‌ها از سوی سینماگر صاحب‌نام ایرانی، مسعود کیمیایی بود.

کارگردانی که دو سال قبل به دلیل تحریم جشنواره فجر، مورد انتقاد شدید شهاب حسینی قرار گرفت و حالا در جواب آن صحبت‌های شهاب حسینی، کیمیایی حاضر نشد کارگردانی‌اش را به داوری او بگذارد و از جشنواره کناره گرفت.

با انتشار نامزدها اما باز هم نام شهاب حسینی روی زبان‌ها افتاده. عده‌ایی از نقش ویژه‌ او در بودن یا نبودن افراد گفتند، و انواع شایعات و حرف و حدیث ها در مورد او و جلسات داوران به گوش رسید. فعلا اما شهاب حسینی هیچ واکنشی به مجموعه این اتفاقات نشان نداده.

گروهی حضور او در جمع داوران مخصوصا در توجه به چند چهره تازه را موثر و مفید می‌دانند، و عده‌ایی نبودن چند بازی شاخص امسال را به او مرتبط می‌دانند. با هر نگاهی اما شهاب حسینی از چهره‌های اصلی جشنواره چهلم بوده.

روزنامه اعتماد در این باره نوشت:

اين نكته را هم باید اضافه كرد كه حذف مهم‌ترين سيمرغ و جايزه كه از طرف مردم به سينماگران اهدا مي‌شد در دقيقه نود، آن هم براي جشنواره‌اي با اعتبار چهل ساله بار ديگر ثابت كرد كه اين رويداد چه بحران بزرگي در چهل سالگي دارد و از چه بي‌برنامگي و كج‌سليقگي رنج مي‌برد و اين سوال را در ذهن به وجود آورد كه چرا متوليان سينما هر ساله به هر دليلي سعي دارند از اهميت و شأن اين رويداد بكاهند؟

چرا به جاي ارزش دادن به سيمرغ و جوايز فجر و خود جشنواره فيلم فجر، بر طبل بي‌‌اعتباري آن مي‌كوبند و فيلمسازان را نسبت به آن بدبين و بي‌انگيزه مي‌كنند؟

کد خبر : ۷۴۲۶۲
0
۰
ارسال نظر