یک نماینده مجلس از احتمال کاهش حقوق کارگران خبر داد!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمال دارد تعدیلاتی در طول هفته آینده مثل بازنگری در نرخ افزایش حقوق اعمال شود.

یک نماینده مجلس از احتمال کاهش حقوق کارگران خبر داد!
کد خبر : ۸۶۷۵۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از بورسان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کم بودن حقوق کارگران گفت: با شرایط تورمی امروز، افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نیازی از آن‌ها را برطرف نمی‌کند. اگر افزایش حقوق‌ها منطقی نباشد اولین هزینه سنگین آن را در جامعه کارگری شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیش بینی ما این است که واحدهای کوچک و متوسط حداقل ۲۵ درصد تعدیل نیرو خواهند داشت؛ این امر به افزایش بیکاری دامن خواهد زد. حداقل حقوق امسال تغییر نمی‌کند؟ پور ابراهیمی گفت: تورمی که طی ۲ - ۳ هفته اخیر شاهد آن هستیم به دلیل‌عدم تصمیم صحیح و غیرکارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین نرخ پایه دستمزد است.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین ظرفیت برای افزایش قدرت خرید، جلوگیری از افزایش تورم است. پیش بینی ما این است که آقای رئیس جمهور نسبت به این موضوع تصمیم گیری مجددی را در دستور کار قرار بدهند. احتمال دارد تعدیلاتی در طول هفته آینده مثل بازنگری در نرخ افزایش حقوق اعمال شود. افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان تکذیب شد؟

تاکید رئیسی بر حمایت از کارگران

کاهش حقوق کارگران در حالی مطرح می‌شود که پیش از این و در ابتدای هفته کارگر رئیسی در حمایت از کارگران گفته بود:

مسائلی نظیر بیمه، خدمات اجتماعی و درمانی به کارگران و پرداخت به موقع حقوق باید در اولویت توجه مسئولان امور کارگری باشد و هیچ شرکت، پیمانکار یا واحد تولیدی به هیچ وجه حق ندارد در پرداخت منظم و به موقع حقوق کارگران تعلل کند و اگر واحدی مشکل مالی داشته باشد نیز باید این مشکل را در بخش دیگری حل کند و اجازه ندارد تبعات آن را متوجه حقوق کارگران کند.

رئیس‌جمهوری به موضوع امنیت شغلی کارگران که از سوی همه نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگران در این نشست به عنوان یک دغدغه مطرح شد، از وزیر کار خواست که این دغدغه را با در نظر گرفتن همه اقتضائات و جوانب موضوع و با مشارکت خودِ کارگران، فعالان کارگری و اقتصادی و همه بخش‌های مرتبط و مسئول پیگیری و برطرف کنند تا اطمینان و آرامش نسبی برای کارگران ایجاد شود.

هیچ برنامه‌ای برای تعدیل حداقل دستمزد کارگران در دستور کار نیست

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به احتمال کاهش حقوق کارگران بیان کرد: میزان افزایش حقوق کارگران با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار مصوب و ابلاغ هم شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای تعدیل حداقل دستمزد کارگران در دستور کار نیست.

کد خبر : ۸۶۷۵۳
0
۰
ارسال نظر