گمانه زنی کارشناسان از مسیر پیش روی بازار سهام

برخی کارشناسان با استناد به سیگنال های مثبت اقتصادی و سیاسی بازار سهام  را صعودی پیش بینی کرده بودند اما بسیاری عقیده دارند بازار سهام نیاز به استراحت و کف‌سازی دارد اما آینده میان مدت از نظر کارشاسان مثبت و مناسب خواهد بود.

گمانه زنی کارشناسان از مسیر پیش روی بازار سهام
کد خبر : ۱۰۳۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

فردین آقابزرگی یکی از کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بازار سهام تا پایان سال اظهار کرد: به نظر من نمی توان به طور مطلق پیش بینی در این رابطه داشت. تحلیلگران مختلف با رویکردهای متفاوت و فرضیات خاص نتایج مختلفی را در این زمینه به دست می‌آورند که در نهایت همانطور که در بالا اشاره کردم به طور خلاصه و برآیندی، همه این عوامل خود را در بورس نشان می‌دهند.

می توان گفت که حداقل در دو هفته گذشته منشا اصلی نوسانات در بازارسرمایه ایران بحث‌های غیر اقتصادی اعم از گشایش‌های اقتصادی و نیز نکات بوده است که همگی دارای وزن‌های مختلفی در این بازار هستند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: برای پیش‌بینی وضعیت آینده اگر بهبود و گشایش هایی پیش رو داشته باشیم و با فرض رویکردهای مثبت، اثراتی احتمالی که می تواند در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شود شامل کاهش نرخ ارز، بهبود وضعیت تولید و تامین مواد اولیه و صنایع و در نتیجه افزایش فروش و در نتیجه رشد سودآوری شرکت‌ها است.

وی در خصوص صنایع پیشرو توضیح داد: به نظر من صنایع استراتژیک، مانند صنایع غذایی، دارویی همیشه از لحاظ ریسک های غیر اقتصادی مامن مناسبتری برای فعالان بازار محسوب می شوند. در نهایت سهام شرکت هایی که با ارز مرتبط هستند مانند صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فولادی جزو صنایع با اهمیت تر به جساب می آیند.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر : ۱۰۳۸
0
۰
ارسال نظر