“کباب سیخی”؛ غذایی ساده و خوشمزه

کباب سیخی یکی از انواع کباب های پرطرفدار و محبوب ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود و بسیار لذیذ است.

کد خبر : ۱۰۱۰۱۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، کباب سیخی غذایی است که با کمترین مواد درست می شود و طعمی بسیار لذیذ و نزدیک به کباب کوبیده دارد و می توانید به راحتی آن را درست کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ‌ کرده گوساله ۳۵۰ گرم

گوشت چرخ‌ کرده گوسفندی ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

نمک ۲ قاشق چایخوری سرخالی

زردچوبه و فلفل سیاه از هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب سیخی

برای تهیه کباب سیخی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون صافی می ریزیم، سپس صافی را روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم و آنرا به مدت ۱ ساعت درون یخچال می گذاریم.

حالا اجازه می دهیم به تدریج آب اضافی پیاز کشیده شود. پس از گذشت این زمان گوشت چرخ کرده گوساله را به همراه گوسفندی درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس پیاز را به کاسه اضافه می کنیم.

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و گوشت منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

حالا اجازه می دهیم مواد گوشتی به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سیخ ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب سرد قرار می دهیم تا در هنگام پخت سیخ ها نسوزند.

پس از گذشت این زمان سیخ ها را از آب خارج کرده و با دستمال خشک می کنیم، سپس به اندازه یک پرتقال از مواد گوشتی برداشته و به صورت لوله ای به سیخ می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و گوشت های به سیخ کشیده شده را درون تابه می چینیم. در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم کمی مغز پخت شوند، سپس درب تابه را بر می داریم.

در این مرحله حرارت را متوسط کرده و اجازه می دهیم کباب ها کاملا سرخ شوند. زمانی که کباب ها کاملا سرخ شدند، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

کد خبر : ۱۰۱۰۱۷
0
۰
ارسال نظر