چه کشور هایی برای مهاجرت مناسب هستند؟

معمولا متقاضیان به دنبال کشور هایی هستند که دارای ثبات اقتصادی و سیاسی، نرخ بیکاری پایین و رفاه اجتماعی باشند.

چه کشور هایی برای مهاجرت مناسب هستند؟
کد خبر : ۸۱۲۸۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

یکی از دغدغه های دانشجویان و افرادی که قصد رفتن به کشور های خارج را دارند این است که چگونه آشنایی کاملی را از کشور های مناسب برای مهاجرت به دست آورند. قطعا معیار های زیادی برای انتخاب یک کشور به عنوان کشوری که افراد قصد زندگی و کار را در آن دارند، وجود دارد. اگر این انتخاب آگاهانه نباشد، قطعا پیامد های خوبی را هم برای افراد در پی نخواهد داشت. برای بررسی کشور مقصد برای مهاجرت، متقاضیان باید معیار هایی را همچون شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، قوانین و مقررات حاکم بر آن کشور، شرایط تحصیلی، کاری، نرخ بیکاری، فساد، تورم و… را مد نظر قرار دهند. از آنجایی که بررسی تمامی این معیار ها در تمامی کشور های جهان کار دشواری می باشد، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بهترین کشور هایی که برای زندگی و کار مناسب هستند و شرایط ویژه را از سایر کشور ها دارند، به شما عزیزان معرفی نماییم.

معمولا متقاضیان به دنبال کشور هایی هستند که دارای ثبات اقتصادی و سیاسی، نرخ بیکاری پایین و رفاه اجتماعی باشند. کشور هایی همچون فرانسه، استرالیا، آلمان، ترکیه، چین، آمریکا، انگلیس، سوئد، اتریش و… از جمله بهترین کشور ها برای مهاجرت و اقامت می باشند. متقاضیان برای مهاجرت به فرانسه ، ترکیه، استرالیا، آلمان و… شرایط راحت تری را باید دارا باشند که در ادامه به بررسی آن شرالیط می پردازیم.

کشور های مناسب برای زندگی

همانطور که گفتیم، نرخ بیکاری، تورم، رفاه اجتماعی و… از مهم ترین موارد حائز اهمیت در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت می باشند. به همین خاطر متقاضیان باید با بررسی این موارد بهترین تصمیم را برای سرنوشت خود بگیرند. بهترین کشور های مناسب برای زندگی عبارت اند از:

  • کشور استرالیا
  • کشور ترکیه
  • کشور فرانسه
  • کشور آلمان
  • کشور انگلیس
  • کشور آمریکا
  • کشور روسیه

ما در این مقاله به بررسی شرایط کشور های استرالیا و ترکیه می پردازیم.

کشور استرالیا برای زندگی

کشور استرالیا یکی از کشور های مناسب برای اقامت وزندگی می باشد. این کشور نرخ بیکاری پایینی داشته و فرصت های شغلی مناسبی را برای افراد متخصص و ماهر ارائه کرده است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و واحد پولی آن دلار استرالیا است. این کشور یکی از بزرگ ترین کشور های جهان به حساب می آید که در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. استرالیا دارای آب و هوای چهار فصل می باشد که زندگی در این کشور را راحت تر کرده است. مردم این کشور به ورزش و هنر علاقه زیادی داشته به طوری که شما می توانید در جای جای آن گالری های هنری فراوانی را مشاهده نمایید.

از آنجایی که دولت استرالیا رفاه و خدمات اجتماعی مناسبی را برای مردم ارائه کرده است، در قبال آن نیز مالیات های نسبتا بالایی را دریافت می کند. از طرفی اگر می خواهید در این کشور زندگی با کیفیت و بسیار خوبی را تجربه کنید، هزینه های نسبتا بالایی را باید پرداخت نمایید. وضعیت کار در کشور استرالیا برای افرادی که دارای تخصص و مهارت بالایی هستند، بسیار مناسب می باشد. البته میزان درآمدی که این افراد دریافت می کنند نیز مبلغ نسبتا بالا و و مناسبی است.

کشور استرالیا برای زندگی.

لازم به ذکر است که بگوییم، متوسط درآمد یک کارگر در این کشور مبلغ قابل توجهی می باشد. به طوری که افراد بتوانند از پس هزینه های زندگی و تفریح شان بر بیایند. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به استرالیا باید از سطح زبان انگلیسی مناسبی بر خوردار باشید. یکی دیگر از موضوعات مهم و حائز اهمیتی که متقاضیان مهاجرت باید از آن آگاهی داشته باشند، معایب زندگی در این کشور است. یکی از معایب زندگی در استرالیا، هزینه های بالای اقامت و زندگی در این کشور است. علاوه بر آن، تعداد اتوبوس و قطار ها در این کشور محدود می باشد.

کشور ترکیه برای زندگی

یکی دیگر از کشور های مناسب برای زندگی و اقامت، کشور ترکیه است. از آنجایی که بخشی از این کشور در اتحادیه اروپا واقع شده است، مردم آن این تصور را دارند که در آینده خیلی نزدیک ترکیه عضو اتحادیه اروپا می شود. همین امر نیز موجب شده است که بسیاری از دانشجویان و متقاضیان مهاجرت، به ترکیه بروند. از آنجایی که ترکیه از نظر فرهنگی و موقعیت جغرافیایی، شباهت های زیادی به کشور ایران دارد، اکثر افراد برای تحصیل یا کار به این کشور می روند. لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان ایرانی برای ورود به ترکیه و گردشگری در این کشور نیازی به اخذ ویزا توریستی ندارند.

این دسته از افراد می توانند به مدت 90 روز یا 3 ماه بدون ویزا به گردشگری در این کشور بپردازند؛ اما اگر متقاضی به قصد تحصیل یا کار به ترکیه آمده، باید دارای ویزا کاری یا تحصیلی باشد. یکی از ویژگی هایی که ترکیه را نزد متقاضیان مهاجرت محبوب کرده است، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور می باشد. پایین بودن هزینه های تحصیلی موجب دشه است که دانشجویان بین المللی به ترکیه آمده و ادامه تحصیلات خود را در این کشور سپری نمایند. مخصوصا دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی که نسبت به کشور های اروپایی هزینه های کمتری را به دانشگاه های ترکیه پرداخت می نمایند.

کشور ترکیه برای زندگی.

از جهت دیگر ترکیه دانشگاه های معتبری را نیز در خود جای داده است که مدرک اخذ شده از آن دانشگاه ها در سایر کشور ها دارای اعتبار می باشد. متقاضیانی هم که قصد کار در کشور ترکیه را دارند می توانند برای مهاجرت کاری به ترکیه موسسه مهاجرتی آوام مراجعه نمایند و با وکلا و مشاوران متخصص و مجرب در این مجموعه گفتگو نمایند. افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند باید با مزایا و معایب زندگی در این کشور آشنایی کافی را دارا باشند.

معایب زندگی در ترکیه عبارت است از:

  • نرخ بیکاری بالا و کمبود فرصت های شغلی
  • دانشجویان بین المللی و یا افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند باید زبان ترکی را بلد باشند
  • بالا بودن نرخ مالیات در ترکیه
  • شلوغی خیابان های این کشور
  • سیستم قضایی ضعیف
  • پایین بودن ارزش لیر ترکیه

مزایای زندگی در ترکیه عبارت است از:

  • امکان افتتاح حساب بین المللی برای توریست ها
  • آب و هوای مناسب ترکیه
  • هزینه های زندگی و تحصیل بسیار پایین در ترکیه
  • وجود شبکه گسترده حمل و نقل در این کشور
  • اخذ اقامت دائم ترکیه با خرید ملک در این کشور
  • وجود دانشگاه های معتبر در این کشور
کد خبر : ۸۱۲۸۲
0
۰
ارسال نظر