چطور شمع مناسب برای مراسم هایمان انتخاب کنیم؟

چنین شمع‌هایی برای شمعدان‌های کلاسیک مناسب‌اند. این نوع شمع عموما در فضای داخلی استفاده می‌شود و نور ملایمی دارد.

چطور شمع مناسب برای مراسم هایمان انتخاب کنیم؟
کد خبر : ۱۵۸۳۲۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از independent، زمانی که شمع‌ها فقط به چندرنگ و مدل ساده محدود بودند، مدت‌ها است که به سر آمده و نه‌تنها بازار مملو است از مدل‌ها و رنگ‌های متفاوت، بلکه برای هر مناسبتی هم شمع مخصوصی ساخته ‌شده است.

امروزه تزئینات حاوی شمع بخش جدایی‌ناپذیری از شام‌های عاشقانه، دیدارهای صمیمانه با دوستان، و تزئینات اتاق‌خواب و حتی حمام‌های ما به ‌شمار می‌روند.

هر کس با توجه به سلیقه خود می‌تواند شکل، رنگ و شیوه استفاده از شمع را انتخاب کند، اما دانستن خصوصیات مواد به‌کار‌رفته در شمع‌ها به ما کمک می‌کند تا از انتخابمان راضی‌تر باشیم.

۱. شمع موم

شمع مومی را با نام «شمع‌های کلیسا» هم می‌شناسیم؛ هرچند، در کلیساها بیشتر از شمع‌های پارافینی استفاده می‌شود. چنین شمع‌هایی از موم طبیعی و تصفیه‌شده زنبورعسل ساخته‌شده‌اند. گاهی ممکن است به این مواد مومی کمی هم پارافین اضافه شود.

در برخی فرهنگ‌ها شمع مومی را نماد زندگی مسیح می‌دانند. شمع تا انتها می‌سوزد و تمام نور و گرمای خود را می‌دهد. این یادآور خوبی است که مردم با الگوبرداری از شمع، نور و گرمای محبت خود را به کسانی که دوست دارند، ارائه دهند.

این نوع شمع قدیمی‌ترین عضو خانواده شمع‌ها است و عجیب نیست که کمی هم حال و هوای مذهبی به آن اضافه ‌شده باشد.

۲. شمع پارافین

شمع‌های پارافینی محبوب‌ترین نوع شمع برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مدرن دانسته می‌شوند.

پارافین تصفیه‌شده دارای قابلیت بسیار خوبی برای ذوب شدن و قالب‌گیری یا استفاده از آن در تزئینات است.

پارافین از موم سریع‌تر سرد، و نیز در دمای پایین‌تری ذوب می‌شود. برای تولید چنین شمع‌هایی معمولا از پارافین با خلوص بالا استفاده می‌شود.

معروف‌ترین نمونه این نوع، شمع‌هایی‌اند که روی میز شام‌ می‌گذارند و آن‌ها را با شکل مخروطی‌شان که در بخش بالایی باریک است و به سمت پایین پهن‌تر می‌شود، می‌شناسیم.

چنین شمع‌هایی برای شمعدان‌های کلاسیک مناسب‌اند. این نوع شمع عموما در فضای داخلی استفاده می‌شود و نور ملایمی دارد.

۳. شمع مایع

شمع‌های مایع به‌اصطلاح «استرین»‌اند که فتیله دارند. تولیدکنندگان معمولا در فرایند تولید این شمع‌ها از کاسه، لیوان و سایر ظروفی استفاده می‌کنند که از نوع خاصی شیشه ساخته شده‌اند.

چون پایه چربی مخلوط‌های معطر مختلف را جذب می‌کند، شمع‌های استرین بیشتر به منظور معطر کردن برای اهداف آرایشی و دارویی، و نیز برای پخش کردن بوی آرامش‌بخش در خانه استفاده می‌شوند.

شمع‌های استرین مدتی طولانی می‌سوزند و به دلیل بوی تندی که دارند، بهتر است در فضاهای بزرگ که هوا کمی در آن جریان دارد، روشن شوند.

۴. شمع ژل

این شمع‌ها از ژل مخصوص شمع که ماده شفافی حاوی گلیسیرین، ژلاتین و تانن است، ساخته می شوند.

برای تولید شمع‌های ژل و نیز شمع‌های استرین، تولیدکنندگان معمولا از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی مخصوص استفاده می‌کنند.

هدف کاربردی شمع‌های ژل نیز مانند شمع‌های استرین است. با این حال، شمع ژل مدت بیشتری می‌سوزد، ولی بوی غلیظ و نیرومندی مانند شمع استرین تولید نمی‌کند.

دقت کنید که برای همه انواع شمع‌هایی که نام بردیم، سفت کردن فتیله در قالب بسیار مهم است، چون شمع‌هایی که فتیله آن‌ها ‌درست در جای خود قرار نگرفته باشد، بسیار نامنظم می‌سوزند.

شمع‌ها در عین زیبایی، آرامش‌‌بخشی و نور ملایمی که دارند، می‌توانند خطرناک هم باشند. شمعدان باید همیشه در جای خود ثابت و دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان نوپا باشد.

کنار پرده یا تزئینات پارچه‌ای، جای مناسبی برای روشن کردن شمع نیست و هرگز نباید خانه را با یک شمع روشن در آن ترک کرد.

کد خبر : ۱۵۸۳۲۷
0
۰
ارسال نظر