چرا نان فانتزی در خوزستان گران نشد؟

حذف یارانه آرد برای پخت نان فانتزی و باگت، قیمت این نان‌ها را دو و نیم تا سه برابر افزایش داد و به تبع آن قیمت ساندویچ هم در فست‌فودفروشی‌ها افزایش یافت.

چرا نان فانتزی در خوزستان گران نشد؟
کد خبر : ۸۸۱۰۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از به نقل از روزنامه ایران، این افزایش، در استان خوزستان و بویژه شهرهای آبادان و اهواز با تبعات دیگری هم همراه شد. در این دو شهر بسیاری از مردم و بویژه جوانان به کار فروش فلافل و سمبوسه اشتغال دارند و نان باگت از مهم‌ترین مواد اولیه برای عرضه محصول آن‌ها است.

گستردگی فروش این خوراکی ارزان‌قیمت و البته خوشمزه در شهرهای خوزستان در حدی است که راسته‌های فروش فلافل به یکی از جاذبه‌های گردشگری این دو شهر تبدیل شده است. کمتر کسی است که به اهواز بیاید و سراغی از خیابان لشکرآباد را که راسته فلافل‌فروشی‌های این شهر است، نگیرد.

آنچه لشکرآباد را در سطح ملی معروف کرده، تهیه و خرید ساندویچ‌های فلافل خوشمزه با عطر و بوی متفاوت و قیمت ارزان است. در پی اعلام افزایش قیمت نان فانتزی، افزون بر کسبه این شهرها، مسئولان اتحادیه آرد و نان در این شهرها نیز نسبت به عواقب افزایش قیمت نان باگت در شهرهای خوزستان، بیکاری شاغلان در حرفه‌های وابسته و… هشدار دادند.

قیمت جدید نان

شامگاه روز دوشنبه، جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان، موضوع بررسی و اصلاح قیمت نان فانتزی را در دستور کار قرار داد.

نان فانتزی در خوزستان گران نشده است.

«نصرالله جایمند» معاون اقتصاد و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در حاشیه این نشست گفت: کمیته کارشناسی با حضور دستگاه‌های مربوطه و اتحادیه نان حجیم برای قیمت‌گذاری نان فانتزی تشکیل و در نهایت با توجه به آزادسازی قیمت آرد در این بخش، قیمت جدید نان فانتزی در استان تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جدید نان فانتزی از روز سه‌شنبه به واحدهای تولیدی ابلاغ شد، اظهار داشت: در نهایت مصوب شد که نان فانتزی ۱۱۰ گرمی به قیمت ۲۵ هزار ریال و نان ۱۵۰ گرمی ۳۵ هزار ریال به فروش برسد؛ همچنین قیمت نان لواش آزاد پز نیز که آرد آن از سامانه غله دریافت می‌شود، ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

کد خبر : ۸۸۱۰۹
0
۰
ارسال نظر