چرایی تعطیلی ادارات ۱۰ شهرستان اصفهان

با توجه به انباشت آلاینده‌های جوی و افت محسوس دما و در نتیجه وارونگی هوا کمیته شرایط اضطرار کیفیت هوای اصفهان تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفته شد دارات ۱۰ شهرستان استان اصفهان را تعطیل شود.

چرایی تعطیلی ادارات ۱۰ شهرستان اصفهان
کد خبر : ۲۴۴۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات ۱۰ شهرستان استان اصفهان به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی و شرایط سکون هوا در استان خبر داد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی شرایط جوی در استان اصفهان تا پایان هفته پایدار پیش بینی شده است، اظهار داشت: از این رو با توجه به انباشت آلاینده‌های جوی و افت محسوس دما و در نتیجه وارونگی هوا کمیته شرایط اضطرار کیفیت هوای اصفهان تشکیل جلسه داد.

وی افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سازمان محیط زیست مقرر شد همه ادارات دولتی، غیر دولتی و عمومی فردا چهارشنبه ۱۰ دی ماه در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تعطیل اعلام شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر این اساس فردا ادارات در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل تعطیل اعلام شده است.

کاهش فعالیت صنایع آلاینده در اصفهان
وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در این مدت ارائه خدمت خواهند داشت.

شیشه فروش با اشاره به تمهیدات دیگر در خصوص کاهش حجم آلاینده‌های جوی در اصفهان ابراز داشت: عدم فعالیت کوره‌های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع قرار گرفته در لیست آلاینده محیط زیست، اعمال قانون در تردد خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، پایش مستمر منابع آلاینده متحرک و ثابت، عدم انجام عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری، پرهیز از سوزاندن ضایعات و … از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر

کد خبر : ۲۴۴۴
0
۰
ارسال نظر