پیش فروش سایپا، بدون قرعه‌کشی دوشنبه، ۱۸ مرداد 1400

طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا، بدون محدودیت و قرعه‌کشی از روز دوشنبه، ۱۸ مرداد آغاز می‌شود.

پیش فروش سایپا، بدون قرعه‌کشی دوشنبه، ۱۸ مرداد 1400
کد خبر : ۳۹۶۱۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از تجارت‌نیوز، براساس اعلام شرکت سایپا شرایط پیش فروش تعدادی از محصولات این شرکت با زمان تحویل حداکثر یکساله اعلام شد.

این طرح از ساعت ۱۰ صبح فردا دوشنبه ۱۸ مرداد آغاز می‌شود و به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.

به محض تکمیل ظرفیت هر یک از محصولات مشمول، شرایط فروش غیر فعال می‌شود.

متقاضی ثبت‌نام، کمتر از تولید!

چندی پیش نیز مراسم قرعه‌کشی چهارمین طرح پیش‌فروش ۱۴۰۰ سایپا، در حالی برگزار شد که از هفت محصول مورد نظر، تنها برای دو محصول به دلیل اینکه تعداد متقاضی نسبت به خودرو‌های تولید شده بیشتر بود، قرعه‌کشی انجام شد.

پنج محصول دیگر به دلیل تقاضای کمتر، بدون قرعه‌کشی واگذار می‌شوند.

مجید باقری، قائم مقام مدیر عامل خدمات فروش و پس از فروش گروه سایپا در این مورد گفت: امروز مراسم پیش‌فروش محصولات سایپا بود که از هفت محصول، دو محصول بدلیل اینکه تعداد متقاضی نسبت به خودرو‌های تولید شده بیشتر بود قرعه‌کشی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت سایپا در ماه‌های گذشته با افزایش تولید توانسته دامنه تاخیر در تحویل محصولات را کاهش دهد و روند تحویل بسیاری از محصولات به‌روز شده است (خبرگزاری صداوسیما).

حذف شرایط پیش‌فروش خودرو

در همین رابطه شرایط فروش خودروسازان همراه با افت تقاضای کاذب در بازار حذف شد. روز دوشنبه، ۱۱ دی در آخرین جلسه کمیته خودرو، شرایط فروش از سه خودروی کوئیک، وانت پراید و ساینا s برداشته شد.

پیش از این نیز هایمای تولید شرکت ایران خودرو از شروط قرعه‌کشی معاف شده بود. به این‌ ترتیب متقاضیان با یک کارت ملی می‌توانند در قرعه‌کشی خودروهای یاد شده شرکت کنند.

آنچه مشخص است کاهش فاصله قیمتی این خودروها از کارخانه تا بازار منجر به حذف شرایط شرکت در قرعه‌کشی محصولات مذکور شده است (دنیای اقتصاد‌).

شرکت‌های خودروساز در حالی اقدام به برگزاری طرح‌‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش می‌کنند که برخی این اقدام را نوعی توزیع رانت در جامعه می‌دانند. به ویژه با توجه به افزایش زیان انباشته شرکت‌های خودروساز به ۸۰ هزار میلیارد تومان، چنین اقدامی عجیب به نظر می‌رسد.

ایران خودرو نیز در بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده، دو مدل از محصول پارس را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روز از فردا عرضه می‌کند که این طرح تا روز شنبه ادامه دارد که کارشناسان معتقدند این طرح به زیان سهامداران است.

کد خبر : ۳۹۶۱۸
0
۰
ارسال نظر