ویدئو/ فورد از تانک آمریکایی‌اش رونمایی کرد!

پس از ماه‌ها انتظار شرکت خودروسازی آمریکایی فورد از مدل جدید پیکابش رونمایی کرد.

ویدئو/ فورد از تانک آمریکایی‌اش رونمایی کرد!
کد خبر : ۶۵۷۶۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، پیکاب پرطرفدار F-150 رپتورِ فورد یکی از بزرگترین و قوی‌ترین خودروهای غیر نظامی است که قدرتش چیزی کم از یک تانک ندارد.

رونمایی فورد از پیکاب پرطرفدار F-150 رپتور

فورد از نسخه ۲۰۲۱ از پیکاپ پرطرفدار F-150 رپتور پرده‌برداری کرد. این نسخه که در حقیقت نسل سوم سری رپتور محسوب می‌شود، از نظر ظاهری و فضای داخلی تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، ولی از لحاظ نوآوری پیشرفت‌های زیادی داشته و در زیر پوسته آن اتفاقات زیادی رخ داده است.

با تصمیم فورد، F-150 رپتور مدل ۲۰۲۱ روندی تکاملی را طی کرده و تنها به تغییراتی جزئی مثل بهره‌گیری از کاپوت جدید و بازنگری در شکل برخی المان‌ها بسنده شده است. در داخل کابین هم وضعیت کمابیش به همین منوال بوده و خبری از تغییرات انقلابی نیست. وجود برخی اجزای نارنجی رنگ، قطعات فیبرکربنی و شیفترهای برگرفته شده از شلبی GT500 جزو معدود موارد قابل ذکر است.

به گفته فورد پیشرانه F-150 رپتور جدید نیز همان موتور ۳.۵ لیتری V۶ اکوبوست نسل قبلی خواهد بود. این موتور توئین توربو در نسل قبلی توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، ولی فورد تایید کرده که به لطف بروزآوری‌ها خروجی آن بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که جدی‌ترین رقیب F-150 رپتور یعنی رم TRX ۱۵۰۰ از پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند با بیش از ۷۰۰ اسب بخار سود می‌برد، فورد نسخه‌ای ویژه از پیکاپ تنومند خود را با موتور V۸ توسعه خواهد داد. این نسخه حامل پسوند R بوده و سال آینده از راه خواهد رسید. گفته می‌شود موتور رپتور R همان نمونه به کار رفته در ماستنگ شلبی GT500 خواهد بود. این موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ در مدل مذکور توانایی تولید ۷۶۰ اسب بخار قدرت را دارد.

سیستم اگزوز جدید یکی از تفاوت‌های F-150 رپتور ۲۰۲۱ با نسل قبلی است. برای این سیستم ۴ حالت تعریف شده که عبارتند از ساکت، نرمال، اسپرت و باجا. همانطور که قابل حدس است، با انتخاب هر کدام از این حالت‌ها صدای تولیدی خودرو عوض می‌شود.

برای رانندگی با فورد F-150 رپتور ۲۰۲۱ هفت حالت رانندگی تعریف شده که با فعال کردن هر یک از آن‌ها نرمی یا سفتی کمک فنرها، واکنش پدال گاز و رفتار گیربکس تغییر پیدا می‌کند.

ویدئو: خبر آنلاین

کد خبر : ۶۵۷۶۸
0
۰
ارسال نظر