ویدئو/ دفاع شجاعانه سگ گله از گوسفندان در برابر گرگ درنده

سگ ماستیف تب یکی از خشن‌ترین و بزرگ‌ترین سگ‌های جهان است به همین دلیل به او «شیر سگ ها» می‌گویند.

ویدئو/ دفاع شجاعانه سگ گله از گوسفندان در برابر گرگ درنده
کد خبر : ۱۴۱۰۴۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، در اینجا او از گله گوسفندان در برابر گرگی که قصد شکار آن‌ها را داشت دفاع می‌کند اما سگ موفق شد او را دور کند.

سگ مناسب‌ترین مراقب برای گله دام‌ها

ایرنا: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: استفاده از سگ‌های گله با تجربه و تنومند توسط چوپانان، بهترین راهکار برای مراقبت و حفاظت از دام‌های درحال چرا است تا جانوران وحشی از جمله گرگ‌ها به سادگی به گله نزند.

امجد باقری افزود: چوپانان در فصل بهار که زمان‌زاد و ولد جانورانی چون گرگ است هنگام چرای دام‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات باید مراقبت بهتر و بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ سگ مهربانی که به یاری دشمنش شتافت!

وی اظهار داشت: جانوران گوشتخواری چون گرگ در فصل بهار برای یافتن غذا به منظور سیر کردن توله‌ها مجبور به شکار می‌شوند که در این میان اگر ناچار شوند به سمت دام‌های درحال چرا نیز هجوم می‌آورند.

باقری افزود: چوپانی که تجربه چرای گله در باغ ها، علفزارها و دره‌های سرسبز و ارتفاعات و مناطق کوهستانی را دارد به خوبی می‌داند که به چه طریق دام را از حمله جانوران گوشتخوار در امان نگه دارند اما چوپان کم تجربه ممکن است دام‌ها را به سادگی هرچه تمام طعمه این جانوران وحشی و گرسنه کند.

عکسی جالب از اولین گرگ شبیه‌سازی شده در جهان!

وی تصریح کرد: چرای دام به مراقبت و هوشمندی بیشتری نیاز دارد و کوچکترین غفلت و سهل انگاری می‌تواند سرانجام بدی را برای چوپان و گله در پی داشته باشد.

کد خبر : ۱۴۱۰۴۷
0
۰
ارسال نظر