واکنش‌ها به تندیس شهریار در برج میلاد تهران

تندیسی از شهریار، شاعر معاصر در تالار مشاهیر ایران در برج میلاد واکنش‌برانگیز شده است. منتقدان این تندیس را «عجیب» و «بی‌شباهت» به شهریار دانسته‌اند.

واکنش‌ها به تندیس شهریار در برج میلاد تهران
کد خبر : ۷۰۸۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح - امروز تصویری از تندیس شاعر نامی ایران در تالار مشاهیر برج میلاد منتشر شد. عدم شباهت این تندیس به صاحب آن بحث برانگیز شده است. به تازگی تندیس هایی که اصلا به سردار قاسم سلیمانی شبیه نبودند حاشیه ساز شدند. حالا تندیس شهریار در برج میلاد با واکنش‌هایی همراه بوده است.

‌تندیسی از شهریار، شاعر معاصر در تالار مشاهیر ایران در برج میلاد واکنش‌برانگیز شده است. منتقدان این تندیس را «عجیب» و «بی‌شباهت» به شهریار دانسته‌اند.

محمدحسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار شاعر ایرانی اهل تبریز است که به زبان‌های فارسی و ترکی شعر سروده است. او در سال ۱۳۶۷ در تهران درگذشت و در تبریز به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: فرهاد مهراد کجای فرهنگ ایران ایستاده است؟

واکنش ها به تندیس شهریار

مجتبی نخجوانی، نقاش در واکنش به تندیس شهریار نوشت: «کم‌کم باور می‌کنم که دست‌هایی در کار است تا با ساختن این مثلا تندیس‌ها، شخصیت بزرگان را تخریب و به شکلی مشروع، آنها را کاریکاتوری و مضحک جلوه دهند.»

کاربران شبکه های اجتماعی هم به این مساله واکنش نشان دادند. بخشی از این واکنش ها را در ادامه می خوانید:

این بیشتر شبیه مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستشعفان است.

به احترام استاد شهریار باید هرچه سریعتر جمعش کنند.

شبیه کارتن خواب ها شده است.

شبیه هر کسی است جز استاد شهریار.

اینو احتمالا نهال هشت ساله از کرج درست کرده.

از هزچر زاویه که نگاه کنی این تندیس واکنش بر انگیزه دیگه.

استعدادای خاصی داریم تو ساختن تندیس توو کشورمون واقعا.

با اون کلاه و کت مسخره معلومه تندیس نیست بیشتر کاریکاتوره.

بیشتر بخوانید: رونمایی از چهره واقعی هانیه توسلی/ عکس

سابقه تاریخی در ساخت تندیس های بی شباهت

ذر سالهای اخیر انتقادات از ساخت تندیس های بی شباهت به مشاهیر و ورزشکاران حاشیه ساز شده است.

به تازگی عدم شباهت تندیس سردار سلیمانی بحث برانگیز شده بود. همچنین تندیس جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او نداشت تا جاییکه احمد مسجدجامعی در انتقاد از سردیس لین بازیگر بیان کرد: «این مجسمه هیچ شباهتی به مشایخی ندارد و به نظر می‌رسد بر اساس یک عکس پرسنلی مربوط به روزهای آخر حیات او ساخته شده است. این سردیس حتی در خور مشایخی نیست و بهتر است از شهرداری بخواهیم که در مورد چهره‌های ملی فکر ملی کند.»

تندیس برخی ورزشکاران از دیگر تندیس های بی شباهت بودند.

کامبیز صبری، استاد دانشگاه در مورد علت ساخت این تندیس های بی کیفیت می گوید: « وقتی سفارشی داده می‌شود به طور طبیعی بسیاری از افراد غیرمتخصص به دنبال پول یک قرارداد هستند. هر کسی می‌تواند به واسطه یک آشنایی که اطلاعات حداقلی دارد سفارشی را بگیرد و بعد در شهری که شهرداری آن بخش هنری ندارد، آن را انجام دهد.»

کد خبر : ۷۰۸۶
0
۰
ارسال نظر