وارث بعدی تخت و تاج کره شمالی کیست؟

سرویس جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد، رهبری کره شمالی با رونمایی از دخترش در رویدادهای اخیر دولتی احتمالا تلاش می‌کند تا به مردم نشان دهد یکی از فرزندانش یک روز زمام امور کشور را در انتقال موروثی قدرت به دست خواهد گرفت.

وارث بعدی تخت و تاج کره شمالی کیست؟
کد خبر : ۱۳۸۵۶۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا: سرویس جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد، رهبری کره شمالی با رونمایی از دخترش در رویدادهای اخیر دولتی احتمالا تلاش می‌کند تا به مردم نشان دهد یکی از فرزندانش یک روز زمام امور کشور را در انتقال موروثی قدرت به دست خواهد گرفت.

کیم جونگ اون رهبری کره شمالی به صورت علنی در ماه‌های گذشته دختر خود را همراهش برده که شامل حضور در یک سایت پرتاب موشکی، عکس برداری با دانشمندان تسلیحات و بازدید از یک تاسیسات موشکی می‌شود. رسانه‌های خبری کره شمالی، دختر کیم را "عزیزترین فرزند او" توصیف کرده‌اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در یک جلسه غیرعلنی کمیته پارلمان این کشور گفت گمان می‌رود که کیم جونگ اون از حضور دخترش که شاید ۹ یا ۱۰ سال داشته باشد در مکان‌های عمومی قصد دارد تا به مردم کره شمالی نشان دهد زمام امور بعد از خودش به یکی دیگر از خاندان کیم می‌رسد.

دختر جانشین پدر می شود!

"یو سانگ-بوم"، یکی از قانونگذاران حاضر در این نشست گفت: حضور این دختر در انظار عمومی و همراه با پدرش که این فرزند کیم جونگ اون محسوب می‌شود لزوما به این معنا نیست که او جانشین پدر می‌شود.

رسانه‌های خبری کره جنوبی پیشتر گزارش داده بودند که کیم جونگ اون سه فرزند دارد که متولد ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ هستند و نخستین فرزند او یک پسر و سومین، یک دختر است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در نخستین ارزیابی خود پس از حضور دختر کیم جونگ اون در نوامبر ۲۰۲۲ به قانونگذاران گفته بود که دومین فرزند کیم جونگ اون به نام "جو آئه" است و ۱۰ سال دارد. این آژانس به قانونگذاران همچنین در آن زمان اعلام کرده بود که حضور این دختربچه در سایت آزمایش موشکی کره شمالی بازتاب تمایلات پدرش برای حفاظت از امنیت نسل‌های آتی کره شمالی در صورت به بن بست خوردن ارتباطات با آمریکاست.

همچنین جو آئه همان کودکی است که دنیس رادمن، بازیکن بسکتبال بازنشسته آمریکایی در جریان سفر ۲۰۱۳ خود به پیونگ یانگ او را دیده بود. پس از این دیدار بود که رادمن به گاردین گفت او و کیم جونگ اون ساعاتی را کنار دریا با خانواده رهبری کره شمالی گذرانده و او نوزاد دختر کیم جونگ اون را بغل کرده است.

حضور دختر کیم جونگ اون باعث تعجب و شگفتی ناظرانی شده که مدت‌هاست اوضاع در کره شمالی را رصد می‌کنند؛ هم کیم جونگ اون و هم کیم جونگ ایل پس از آنکه به سن بزرگسالی رسیدند، در انظار عمومی حضور یافتند. در سال ۲۰۱۰، کیم جونگ ایل، پسرش که اکنون رهبری کره شمالی را برعهده دارد در سن ۲۶ سالگی به عنوان جانشین خود اعلام کرد آن هم با سپردن یکسری از پست‌های عالی رتبه و رده بالا.

کد خبر : ۱۳۸۵۶۲
0
۰
ارسال نظر