نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید

شما نمی توانید فرزندان خود را از همه سختی ها و بدی های دنیا محافظت کنید، اما می توانید آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برای زندگی در جامعه آماده کنید.

نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید
کد خبر : ۱۲۷۹۹۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح - هر پدر و مادری دوست دارد فرزندانی با اعتماد به نفس، دوست داشتنی، شاد و موفق تربیت کند که در سازگاری با محیط مشکلی نداشته باشند.

در حالی که با یک برنامه شلوغ و تنش های روزانه سر و کار دارید، ممکن است به سختی نیازهای عاطفی فرزندانتان را برآورده کنید و به آن‌ها درس های زندگی بدهید.

خبر خوب این است که از دست دادن برخی فرصت ها طبیعی است. با ایجاد محیطی که در آن کودک شما احساس حمایت عاطفی کند، به او کمک می‌کنید تا درک و خودآگاهی خود را توسعه دهد.

در اینجا مهم ترین نکاتی که باید به فرزندان خود بیاموزید فهرست شده است:

نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید

1- اشتباه کردن طبیعی است

تلاش برای رسیدن به کمال به عزت نفس لطمه می زند زیرا غیرممکن است! همه اشتباه می کنند، این بخش مهمی از یادگیری و رشد است.

ایجاد یک بحث آزاد در مورد اشتباهات آن ها، از فشار و احساس گناه آنها جلوگیری می کند. اشتباهاتی که مرتکب شده اید و از آنها درس گرفته‌اید را با آن ها در میان بگذارید.

نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید

2- اطرافیان خود را قضاوت نکنید

ایجاد کنجکاوی ذهنی باز در مورد تجربه خود به جای قضاوت، همدلی را تقویت می کند. به فرزندان خود کمک کنید افکار خود را در مورد دیگران گسترش دهند و تفکر سفت و سخت را از بین ببرند.

نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید

3- احساسات شما مهم هستند

فکر کردن به اینکه احساسات شما اشتباه یا شرم آور هستند استرس زا است. زمانی که فرزندانتان سعی می کنند احساسات واقعی خود را پنهان کنند، مشکلات شروع به انباشته شدن می کنند.

بسیار مهم است که به فرزندان خود فرصت دهید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند.

نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید

4- در برابر احساساتتان قوی هستید

بسیاری از کودکان در یادگیری راه های مقابله با احساسات قوی شکست می خورند. این می تواند باعث اضطراب و افسردگی شود. به فرزندتان کمک کنید در مواقع استرس زا، راه هایی برای آرام کردن خود بیابد.

کمی خوابیدن، بازی کردن، دوش گرفتن، گوش دادن به موسیقی، یادداشت روزانه، مدیتیشن، نقاشی کردن، پیاده روی یا صحبت کردن با یکی از نزدیکان ایده های خوبی هستند.

کودکانی که قادر به تسکین خود هستند احساس امنیت می کنند، که منجر به انعطاف پذیری و سازگاری بیشتر می شود.

نکاتی که حتما باید به فرزند خود بیاموزید

5- همیشه به خود اعتماد داشته باشید

یکی از بزرگ ترین ابزارهایی که افراد می توانند برای محافظت از خود استفاده کنند، احساسات آنهاست.

یادگیری توجه و اعتماد به این جنبه از خود برای شکل دادن به روابط مهم است. معتقد بودن به باورهای فرزندتان باعث می شود که او کمتر در معرض فشار همسالان باشد و اعتماد به نفس او را افزایش دهد.

ترجمه: وقت صبح

کد خبر : ۱۲۷۹۹۳
0
۰
ارسال نظر