مزایای ثبت نام مشمولان سهام عدالت در “سایت سجام”

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور گفت: اگر سهام داران در سامانه سجام ثبت نام نکنند سود حق افراد محفوظ است، اما در شرکت در مجامع به مشکل برمی‌خورند و نمی‌توانند به سامانه وارد بشوند و طبیعتا از حق رای خود را محروم می‌کنند.

مزایای ثبت نام مشمولان سهام عدالت در “سایت سجام”
کد خبر : ۷۲۵۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

واریز و دریافت سود سالانه سهام عدالت منوط به ثبت‌نام در سامانه سجام نیست.
محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت کشور اظهار کرد: تشکیل مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مشروط به نام نویسی دو سوم از دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام است.

او با اشاره به مراحل پنج گانه شکل گیری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها افزود: گام اول ثبت شرکت به عنوان شرکت سهامی عام گام دوم پذیرش در بورس است و گام سوم این که نماد این شرکت‌ها در تابلوی بورس بازگشایی شود.

رضایی ادامه داد: دو گام بعدی که مستلزم مجامع است اصلاح اساسنامه به اضافه انتخاب اعضای هیئت مدیره است.

او در خصوص سهام‌داران عدالت قم گفت:از مجموع ۴۰۱ هزار سهامدار استان قم تاکنون حدود سه هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که حدود ۵ /۵۳ درصد سجامی‌های استان قم افزایش پیدا کرده است.

رضایی عنوان کرد:برای اوایل دی ماه برنامه برگزاری مجامع استان‌ها را داشتیم تا با مشارکت سهامداران مجامع استانی را برگزار کنیم.

او با اشاره به شکل گیری مجامع استانی ادامه داد:حدود ۳۰ میلیون نفر سهام دار غیر مستقیم در کشور داریم و می‌توانیم بگوییم آن چه پیش رو است برگزاری بزرگترین انتخابات اقتصادی در سطح کشور است.

مزایای سجامی شدن

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور در پاسخ به این سوال که دارندگان سهام عدالت به روش غیر مستقیم اگر در سامانه سجام ثبت نام نکنند آیا برای دریافت سود حاصل از سهام خود با مانع و مشکلی مواجه می‌شوند؟ و اینکه سجامی شدن این سهام داران چه مزایایی برای آن‌ها دارد؟ گفت: کسانی که سجامی می‌شوند از یک سری خدماتی که پیش بینی شده از جمله انجام معاملات خرید و فروش و شرکت در مجامع استانی بهره مند می شوند.

او ادامه داد:اگر سهام داران در سامانه سجام ثبت نام نکنند سود حق افراد محفوظ است، اما در شرکت در مجامع به مشکل برمی‌خورند و نمی‌توانند به سامانه وارد بشوند و طبیعتا از حق رای خود را محروم می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: اما آن چه که به عنوان حق طبیعی افراد برای دریافت سود براساس برنامه‌ای که پیش بینی شده سود در مقاطع مربوطه براساس فرآیند پیش بینی شده برای سهامداران لحاظ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر : ۷۲۵۷
0
۰
ارسال نظر