“قیمه ریزه”، غذایی خوشمزه و عالی برای شب های پاییزی

قیمه ریزه از غذاهای محلی اصفهان است که از کوفته‌های کوچک گوشت، آرد نخودچی و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. به این کوفته‌ها گاهی خوراک کله گنجشکی هم گفته می‌شود.

“قیمه ریزه”، غذایی خوشمزه و عالی برای شب های پاییزی
کد خبر : ۵۹۳۸۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، قیمه ریزه از آن دست غذاهایی است که همه افراد دوست دارند و خیلی هم ساده تهیه می‌شود. مواد لازم برای قیمه ریزه معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و تهیه آن حدود یک ربع تا بیست دقیقه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد.

مواد لازم برای قیمه ریزه

  1. گوشت چرخکرده 200 گرم
  2. روغن سرخ کردنی 1 قاشق غذاخوری
  3. پیاز 1 عدد متوسط
  4. سیب زمینی 1 عدد متوسط
  5. رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  6. آب 1 و 1/2 پیمانه
  7. آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
  8. سبزی معطر خشک 2-3 قاشق غذاخوری
  9. زردچوبه 1 قاشق چایخوری
  10. نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بکنید و از وسط نصف کنید. نصف پیاز را رنده کنید و در کاسه‌ای بریزید و با گوشت چرخکرده مخلوط نمایید. سپس سبزی خشک، آرد نخودچی، نمک، فلفل و ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه را به گوشت و پیاز اضافه کنید و خوب با هم مخلوط نمایید.

مواد را به صورت کوفته‌های کوچک شکل بدهید و کنار بگذارید.

نصف دیگر پیاز را خرد کنید . یک قابلمه کوچک را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس کمی روغن کف آن بریزید. وقتی روغن داغ شد پیاز خرد شده را داخل آن بریزید.

۱/۲ قاشق چایخوری از زردچوبه را روی پیاز بریزید و آن را دو سه دقیقه تفت بدهید.

سیب زمینی را پوست بکنید و خرد کنید (نه خیلی ریز و نه خیلی درشت) سپس سیب زمینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. پس از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی دیگر به تفت دادن ادامه دهید. یک و نیم پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید تا جوش بیاید.

وقتی آب جوش آمد کوفته‌ها را داخل آن بریزید و شعله زیر قابلمه را کم کنید. درب قابلمه را مجدداً ببندید و بگذارید حدود یک ساعت روی شعله ملایم بماند تا جا بیافتد. خوراک قیمه ریزه را همراه با نان و سبزیجات تازه سرو کنید.

کد خبر : ۵۹۳۸۸
0
۰
ارسال نظر