فوت و فن پخت پرطرفدارترین و خوشمزه ترین سوپ ترکیه

سوپ ازوگلین که با دال عدس و بلغور گندم پخته می شود غذای مورد علاقه ترکیه ای هاست.

فوت و فن پخت پرطرفدارترین و خوشمزه ترین سوپ ترکیه
کد خبر : ۱۱۲۵۰۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از آخرین خبر؛ سوپ ازوگلین یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار ترکیه ای است که با مواد ساده ای درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

دال عدس۱ پیمانه
بلغور گندم⅓ پیمانه
برنج نیم دانه⅓ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری
کره به مقدار کافی
نعنا خشک و پولبیبر به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ ازوگلین

مرحله اول
برای تهیه سوپ ازوگلین خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را به همراه بلغور گندم و برنج نیم دانه می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون آب بمانند تا خیس بخورند.

مرحله دوم
حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع و کره به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله سوم
زمانی که پیاز شیشه ای شد، مقداری زردچوبه، نمک، پولبیبر و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. حالا سیر را به صورت درشت خرد کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم
در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن و ادویه گرفته شود. حالا حبوبات خیس خورده را به قابلمه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن مقداری آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم
حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و سوپ غلیظ شود. زمانی که سوپ پخته شد، آنرا با گوشت کوب برقی به خوبی میکس می کنیم، سپس کره را درون شیر جوش ریخته و مقداری نعنا خشک به آن می افزاییم.

مرحله ششم
در ادامه نعنا را کمی تفت داده و بلافاصله از روی حرارت بر می داریم. حالا مقداری کره، پولبیبر و فلفل قرمز درون یک شیر جوش جداگانه ریخته و روی حرارت می گذاریم و پس از کمی حرارت شیر جوش را کنار می گذاریم.

مرحله هفتم
در این مرحله سوپ ازوگلین را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس مقداری از سس نعنا و پولبیبر به صورت پخش روی سوپ می ریزیم. در نهایت مقداری آب لیمو ترش تازه روی سوپ ریخته و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

کد خبر : ۱۱۲۵۰۴
0
۰
ارسال نظر