عکس/ کشف حضور خرس در مریخ!

ماهواره ناسا از قطعه‌ای از نقش برجسته بر روی سطح مریخ، شبیه به صورت خرس عکس گرفت.

عکس/ کشف حضور خرس در مریخ!
کد خبر : ۱۴۵۳۳۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، در حالی که دانشمندان در حال انتشار عکس‌های جدیدی از سطح مریخ هستند و دیگران در حال ساختن تئوری‌های توطئه هستند، اسپوتنیک به شما پیشنهاد می‌کند به یک خرس زیبا که در صحرای وسیع سیاره سرخ گم شده است نگاه کنید.

تصویر جدیدی از این سیاره منتشر شده است که در آن به راحتی می‌توانید یک خرس را با ظاهری آشکارا ترسیده ببینید.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ سرسره سواری یک خرس در هوای برفی!

عجیب‌ترین عکسی که از کوهستان‌های مریخ گرفته شده است!

البته در مریخ خرسی وجود ندارد، فقط چند دهانه، تپه و شکاف در سطح مریخ است.

کارشناسان «های رایز» گزارش دادند که «دماغ» خرس به خاطر وجود دریچه آتشفشانی یا گلی تشکیل شده است. اندازه «صورت» خرس مریخی حدود ۲۰۰۰ متر است.

خرس در مریخ کشف شده است.

پاریدولیا یا معنی‌پنداری توانایی مغز انسان در پیدا کردن اشکال در پدیده‌های طبیعی دیگر است. مغز ما شروع به جستجوی تصاویر آشنا در اجسام بی‌جان می‌کند. این مهارت به اجداد ما کمک کرد تا از شکارچیان پنهان شوند و از خطر جلوگیری کنند.

گاهی اوقات تصویری از یک شی واقعی را مشاهده می‌کنیم و ویژگی‌ها یا معانی ناموجودی را به آن نسبت می‌دهیم (ما فقط در مورد چهره‌ها صحبت نمی‌کنیم). این پدیده می‌تواند یافته‌های شگفت‌انگیز مردم در مریخ را توضیح دهد، به عنوان مثال:

پاریدولیا یا معنی‌پنداری توانایی مغز انسان در پیدا کردن اشکال در پدیده‌های طبیعی دیگر است. از مشهورترین نمونه‌های فضایی آن می‌توان به دیدن چهره یک انسان در سیاره سرخ اشاره کرد که به چهره مریخ مشهور شد.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر : ۱۴۵۳۳۳
0
۰
ارسال نظر