عکس/ بامزه‌ترین تصویری که تا به حال از یک موش دیده اید!

واکنش یک موش خرمای کوهی نسبت به حمله یک روباه حسابی مشهور شده است.

عکس/ بامزه‌ترین تصویری که تا به حال از یک موش دیده اید!
کد خبر : ۱۰۷۶۲۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، در این عکس که برنده جایزه عکس حیات‌وحش شده، یک موش خرما با دیدن یک روباه به شکل خنده داری ترسیده است.

عکسی که به قول گاردین نشان‌دهنده هم‌زمان ترس و طنز در طبیعت است.

موش خرما بامزه از روباه ترسیده است.

زیستگاه موش خرما کجاست؟

نگارمگ نوشت: موش خرما از گل و لای بیزار است و عموما در مناطقی که گل وجود داشته باشد زندگی نمی‌کند. مناطق گرم خشک مانند نخلستان‌ها و زمین‌های کشت شده، بهترین مکان برای زندگی راسوها و یا همان موش خرماها می‌باشند.

خشک بودن زمین باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند راحت از هر وقت دیگری، خانه‌های خود را درون حفره‌های مختلف داخل زمین، تعبیه کنند.

با توجه به این ویژگی‌ها که انتخاب راسوها برای زندگی دارد، مناطق جنوبی ایران می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زندگی راسوها باشد.

خرمشهر، جنوب زابل و مرز ایران و افغانستان از جمله مناطقی هستند که موش خرما یا همان راسوها به وفور وجود دارند.

اما در کنار این مناطق، شهر رامهرمز که در استان خوزستان واقع شده است را می‌توانیم معدن و منطقه‌ی اصلی زندگی موش خرماها در ایران معرفی کنیم.

یک ویژگی جالب درباره‌ی موش خرماها این است که این حیوانات بر خلاف تصور خیلی از افراد، خیلی سریع به صورت دست آموز و خانگی در می‌آیند.

همین موضوع و علاقه‌ی آن‌ها به مار و عقرب باعث می‌شود تا به عنوان یک آفت کش قوی برای کشاورزان کاربرد داشته باشند و به عنوان حیوانات خانگی، در مزارع آن‌ها زندگی کنند.

کد خبر : ۱۰۷۶۲۷
0
۰
ارسال نظر