طوفان خبری بوسه جنجالی “نیکی کریمی”/ عکس

انتشار تصویری از نیکی کریمی در یکی از جشنواره های خارج از کشور در حال بوسه فرستادن برای هوادارانش جنجالی شد.

طوفان خبری بوسه جنجالی “نیکی کریمی”/ عکس
کد خبر : ۷۱۱۹۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، عکسی خاص از نیکی کریمی سوپراستار دهه 70 سینمای ایران در یکی از جشنواره ها در حال بوسه فرستادن پخش شد.

طوفان خبری بوسه جنجالی "نیکی کریمی"/ عکس

نیکی کریمی و ابوالفضل پور عرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند.پس از آن، وی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد.

در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت.

بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد.

نیکی کریمی با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت.

وی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

کد خبر : ۷۱۱۹۸
0
۰
ارسال نظر