“شهاب حسینی” سکوت چند ساله خود را شکست!

شهاب حسینی با تایید حاشیه‌دار بودن چند سال اخیرش، توضیحاتی درباره این حاشیه‌ها و ادامه روند فعالیت‌های خود مطرح کرد.

کد خبر : ۹۸۵۴۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از هنر امروز، شهاب حسینی شامگاه دوشنبه ۲۷ تیرماه جمعی از همکاران خود را در مرکز همایش فرشته گردهم آورد تا برگزیدگان اولین جشن فیلم کوتاه اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر را که به دبیری و ریاست خودش برگزار شده است، معرفی کند.

حسینی که در بخش اصلی مراسم گفته بود حمایت از فیلمسازان جوان و ایجاد محلی برای عرضه آثار مستقل دلیل برپایی این جشن بوده است، در پاسخ به اینکه آیا ورودش به حوزه فیلم‌های مستقل و کوتاه به خاطر سانسور و بسته بودن شرایط سینما است؟ او گفت:

یک مسئله امروز اکران است که دوران کرونا تاثیر زیادی بر اکران فیلم‌ها گذاشت و همین فیلم «طلاخون» که در آن بازی کردم و روی پرده است، مربوط به چند سال قبل بوده و الان به نمایش رسیده است.

هدف من بیشتر کمک کردن به آثاری بود که بستر جامعه از آن بی‌خبر است. البته دوست دارم که این کار را سال‌های آینده با فیلم‌های مستقل سینمایی هم ادامه دهم.

او ادامه داد: با احترام به همه همکاران حرفه‌ای خودم، ورودم به این مسیر به این دلیل بود که به یک فضا و انرژی تازه نیاز داشتم چون فضای آنجا برای من اقناع‌کننده نبود.‌

هدف من از این مسیر چیزی جز ایجاد بستر برای مخاطب نبوده است. با این حال فعلا گام اول را آنلاین پیش بردیم ولی بعد از این احتمالا به دنبال مکانی ثابت برای نمایش فیلم‌ها خواهیم بود.

رقابت با رویدادهای مشابه

دبیر جشن فیلم کوتاه اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر همچنین درباره اینکه آیا با توجه به اسم و رسمش، این جشن در رقابت با رویدادهای مشابه خواهد بود؟ گفت:

من دنبال هیچ نوع رقابتی نیستم و امیدوارم به فیلم‌هایی که از رویدادهای مشابه دیگر جا می‌مانند، در اینجا توجه کنیم.

شهاب حسینی در پاسخ به سوال اینکه آیا پس از چند سال پرحاشیه مسیر فعلی‌اش را با آرامش پیش می‌برد، با تایید حاشیه‌دار بودن چند سال اخیرش بیان کرد: حاشیه‌ها می‌آیند و می‌روند ولی در نهایت خط سیر مشخص است.

بازیگری وقت آدم را می‌گیرد و به دغدغه‌های دیگر کمتر پرداخته می‌شود. من آثارم را ارائه می‌کنم و اگر مورد اقبال قرار بگیرد مسئولیت بیشتری را برایم به دنبال دارد.

مسئله این است که از یک جایی شما باید براساس سهم اجتماعی خود کاری کنید و آنچه انجام می‌دهم طبق نیازی است که به نظرم وجود دارد.

من احساس نمی‌کنم که مسیرم را با بازیگری شروع کردم و چون به مدارجی هم رسیدم دیگر همین کافی است. در حیطه کاری خودم احساس می‌کنم دوست دارم این‌ها را کنار هم ادامه دهم و روزی که بانی تاسیس یک دانشگاه کاملا تخصصی فقط در رشته سینما باشم آن روز بیش از کارهای بازیگری‌ام به آن یک کار افتخار می‌کنم.

کد خبر : ۹۸۵۴۵
0
۰
ارسال نظر