سوپ ترکی برای هر فصل در استانبول و آنتالیا

سوپ فقط به عنوان یک غذا یا پیش غذا در هوای سرد در ترکیه دیده نمی شود. سوپ قرن هاست که سرو می شود و نقش مهمی در غذاهای ترکی در تمام طول سال دارد.

سوپ ترکی برای هر فصل در استانبول و آنتالیا
کد خبر : ۷۴۰۳۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

در اینجا نگاهی به چند مورد از محبوب‌ترین سوپ‌های ترکی در تور استانبول می‌اندازیم که برای یک شب تم یا لذت بردن در یک رستوران محلی یا لوکانتا در تور آنتالیا ایده‌آل هستند.

تاریخچه سوپ های ترکی

سوپ یک غذای رضایت بخش است که در تمام سنین و طبقات اجتماعی در ترکیه از آن لذت می برند. سوپ ترکی، یا به قول محلی چوربا ، تقریباً در هر منوی سنتی دیده می‌شود، و طیف به‌ظاهر بی‌پایانی از انواع سبزیجات و گوشت وجود دارد، دستور پخت‌هایی که عاشقانه توسعه یافته و در طول نسل‌ها به شما منتقل شده است.

بسیاری از محبوب ترین سوپ های ترکی به دوران عثمانی برمی گردد. در این دوره، سوپ تبدیل به غذای خوراکی برای افراد کم درآمد و به همان اندازه مقدمه غذای اصلی برای سلاطین شد. تکه های گوشت، باقیمانده و محصولات خانگی به راحتی در دسترس بود و به راحتی در یک سوپ خوشمزه و پر کننده ترکیب می شد، بنابراین در اکثر میزهای خانوادگی به یک غذای اصلی تبدیل شد.

ارجاعات فولکلور محلی زیادی به سوپ وجود دارد، به طوری که مردم عبارات و اصطلاحات مربوط به این غذا را توسعه دادند که به طور گسترده در گفتگوهای روزمره مورد استفاده قرار گرفت.

ترک‌ها عموماً معتقدند یک کاسه سوپ به هضم غذا کمک می‌کند و شکم را برای آماده شدن برای هر غذایی نرم می‌کند، بنابراین سوپ حتی در برخی از صبحانه‌های منطقه‌ای خوب و حتی انواع عروسی وجود دارد.

انواع محبوب سوپ ترکی

بیشتر سوپ‌های سنتی ترکیه بر اساس مواد اولیه و ادویه‌های موجود در بازارهای محلی تهیه می‌شوند، بنابراین برخی از آنها فصلی یا منطقه‌ای هستند. در زیر خلاصه گلبرگ سیر را از چند مورد از محبوب ترین ها را ببینید.

سوپ ترهانا (Tarhana Çorbası)

انواع سوپ ترکی

همانطور که در بیشتر کشورها صدق می کند، چند سوپ وجود دارد که هر بچه ای با آنها بزرگ می شود و در بزرگسالی به سراغ آنها می رود، وقتی احساس می کند که میل به یک کاسه سوپ دارد که آنها را به یاد گذشته می اندازد.

ترهنا یکی از این سوپ ها در ترکیه است.تارهانا یک سوپ سنتی آناتولی است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. از ترکیبی از گیاهان، ادویه جات، سبزیجات و ماست تهیه می شود که خشک شده، مخلوط می شود و سپس به صورت پودر خرد می شود.

اغلب خانه‌داران محلی را می‌بینید که در اواخر ماه‌های تابستان، زمانی که در بهترین حالت خود هستند، مواد را با آفتاب خشک می‌کنند، سپس پودر را درست می‌کنند و آن را برای استفاده در آینده به‌خوبی ذخیره می‌کنند. این روش تهیه غذا آناتولی است، اگرچه ادویه ها و سبزیجات پایه از منطقه به منطقه و سرآشپز به سرآشپز متفاوت است.

سوپ ترهانا معمولاً گیاهی و ملایم است زیرا اغلب به عنوان اولین غذا به نوزادان و یا به بیماران داده می شود زیرا برای معده آسان است. بزرگسالان تمایل دارند آن را با فلفل قرمز یا سبزی های اضافی سر میز سرو کنند.

اگر دوست دارید ترهانا را امتحان کنید، می‌توانید کیسه‌های ترهانای خشک شده محلی را از مغازه‌های روستایی و بازارهای محلی در سرتاسر ترکیه خریداری کنید، یا ما می‌توانیم مقداری از آن را با آذوقه‌های شما تهیه کنیم، گرم کردن مجدد و سرو فقط حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.شما می توانید در تور ارزان آنتالیا این سوپ را به راحتی در رستورانها میل کنید.

سوپ عدس (Mercimek Çorbası)

انواع سوپ ترکی

سوپ عدس غذای محبوبی است که تقریباً در منوی هر رستوران سنتی ترکیه در تور ارزان استانبول دیده می شود. 24 ساعته در لوکانتا سرو می شود، این یک کاسه خوب ارزان قیمت است که فقط از چند ماده تشکیل شده است، و صرف نظر از زمان و فصل، بسیار آرامش بخش است.
سوپ عدس قرمز رایج‌ترین سوپ است، اگرچه سوپ عدس زرد و سبز را نیز در بسیاری از رستوران‌ها پیدا می‌کنید که همگی معمولاً با یک تکه لیمو و مقداری نان ترکی سرو می‌شوند.

این یک غذای شفابخش است که گفته می شود به لطف عدس، پیاز، هویج و سیب زمینی که در تهیه آن استفاده می شود، ایمنی بدن را تقویت می کند.در ترکیه انواع مختلفی از سوپ عدس وجود دارد. اکثر آنها تصور می کنند که گیاهخوار هستند، اما همیشه خوب است که هنگام سفارش در رستوران بررسی کنید، زیرا آب استخوان اغلب برای افزودن طعم و مزه و مواد مغذی اضافی به غذا استفاده می شود.

عدس تند / سوپ عروس زیبا (Ezogelin Çorbası)

انواع سوپ ترکی

اگر به دنبال یک سوپ خوشمزه برای سرو در یک شب با مضمون ترکی هستید، Ezogelin مطمئناً یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید، بعلاوه یک داستان کوتاه برای گفتن به مهمانان ارائه می دهد.

این شاید سنتی ترین سوپ در بین تمام سوپ های ترکیه باشد و خارجی ها اغلب از آن به عنوان "سوپ عدس تند" یاد می کنند. مانند مرسیمک چورباسی، ماده اصلی عدس قرمز است، فقط به دلیل افزودن برنج، بلغور، نعناع و تکه های فلفل قرمز تند کوبیده شده متفاوت است.

نام ازوگلین از کلمه عروس (gelin) و داستان دختر جوانی به نام Zöhre گرفته شده است که "ezo" به معنای زیبا بود. گفته می شود که در سال 1909 در غازیانتپ، زهره عاشق شد و با مرد جوانی ازدواج کرد.

زیبایی بی‌نظیر او باعث حسادت و بی‌رحمی شوهرش شد و در نهایت منجر به شکست ازدواج و طلاق آن‌ها شد، عملی که در آن زمان مورد انزجار قرار گرفت. پدرش پس از بازگشت به خانه خانوادگی خود، سریعاً ترتیب ازدواج مجدد زهره را داد تا از شرمساری و شرم بیشتر جلوگیری کند.

شوهر آینده جدید در یک روستای ترکیه ای درست در مرز سوریه زندگی می کرد و قبل از ازدواج، خانواده اش از او خواستند ظرفی درست کند که ارزش او را در آشپزخانه نشان دهد. زهره یک سوپ عدس بسیار منحصر به فرد و خوشمزه درست کرد که بهترین غذایی بود که خانواده تا به حال چشیده بودند، بنابراین ازدواج پیش رفت.

زهره به خانه جدید خود در نزدیکی سوریه نقل مکان کرد، اما متأسفانه، مدتی بعد، زمان جنگ باعث شد که مرزها بسته شود و به میدان جنگ تبدیل شود، و بازگشت او برای دیدن خانواده ای خود در ترکیه غیرممکن است. او روزهای دلتنگی خود را گذراند و برای اینکه غم و اندوه خود را کاهش دهد، سوپ فوق‌العاده ازوژلین درست می‌کرد.

امروزه این سوپ یکی از محبوب‌ترین سوپ‌ها در ترکیه است و گفته می‌شود در منوی هر لوکانتا در این کشور دیده می‌شود، پس خودتان یک قابلمه را امتحان کنید یا اگر فرصت کردید آن را امتحان کنید.

سوپ کوهستانی (Yayla Çorbası)

انواع سوپ ترکی

اگر فکر کنید سوپ کوهستانی ترکی با ترجمه آن حاوی گوشت بره است، اشتباه می کنید، اما این یک سوپ گیاهی است که از ماست و نعناع درست می شود و برای تابستان ایده آل است.

این یک سوپ فوق العاده محبوب ترکی است که خوشمزه، سبک و آسان است. خیلی دلچسب نیست و فضای زیادی برای غذای اصلی باقی می گذارد.

سوپ یایلا یکی دیگر از انواع سوپ است که اغلب مورد علاقه بچه هاست، بنابراین انتخاب خوبی برای خانواده هاست. با اضافه کردن برنج به پایه سوپ ماست، سپس با نعناع خشک و روغن داغ روی آن ریخته می شود و طعم زیادی به آن اضافه می شود.

سوپ تراب (İşkembe Çorbası)

انواع سوپ ترکی

قدمت آن به کاخ های عثمانی برمی گردد و مورد علاقه سلاطین و ثروتمندان بود، به ویژه در جشن قربانی یا عید قربان.سوپ تراب به راحتی هضم می شود و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، بنابراین تبدیل به یک سوپ شفابخش شده است که برای بیماران یا زمانی که احساس شروع سرما می کنید سرو می شود. همچنین گفته می شود که سردرد را درمان می کند، بنابراین اغلب مردم محلی را می بینید که پس از یک شب در شهر از Işkembe لذت می برند.

سوپ سر گوسفند (Kelle Paça Çorbası)

یکی دیگر از سوپ های سنتی ترکیه ای است که از جوشاندن سر گوسفند یا بز تهیه می شود. سر را در یک قابلمه بزرگ با آب، پیاز و نمک می پزند تا طعم آن گرفته شود و گوشت از استخوان بیفتد. این سوپ به دلیل خواص درمانی خود بسیار شناخته شده است و به طرز شگفت آوری خوشمزه است.این همان کله و پاچه خودمان است.

نتیجه:

اگر قصد سفر به ترکیه از طریق آژانس مسافرتی گلبرگ سیر مخصوصا شهر استانبول و آنتالیا را دارید این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب سوپ و میان وعده سبک در تورهای آنتالیا و استانبول باشد.

کد خبر : ۷۴۰۳۶
0
۰
ارسال نظر