رقم عجیب و باورنکردنی جام جهانی برای تماشاگران ایرانی

برای سفر به قطر، اما حرف از چند ده میلیون است؛ انگار نه انگار همین نزدیکی‌هاست. قیمت تور‌ها بالاست. برای فقط دو شب سفر به قطر و تماشای یک بازی تیم‌ملی باید حداقل ۸۰ میلیون تومان پول بدهید.

رقم عجیب و باورنکردنی جام جهانی برای تماشاگران ایرانی
کد خبر : ۱۱۶۵۴۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو: برای سفر به قطر، اما حرف از چند ده میلیون است؛ انگار نه انگار همین نزدیکی‌هاست. قیمت تور‌ها بالاست. برای فقط دو شب سفر به قطر و تماشای یک بازی تیم‌ملی باید حداقل ۸۰ میلیون تومان پول بدهید.

همین نزدیکی‌هاست. آنطرف خلیج فارس دقیقا روبه‌روی شیراز خودمان. وسعتی ندارد. جمعیتی ندارد، ولی پول دارد و توانسته میزبان جام‌جهانی شود. حرف از قطر است.

کشوری با مساحت تنها ۱۱ هزار و ۵۸۱ کیلومترمربع و با جمعیتی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری. سال ۱۹۷۱ به استقلال رسیده، یعنی تنها ۵۱ سال قبل. عکس‌های قدیمی‌اش را که ببینید و در مقابل ایران خودمان بگذارید، فقط سفر با ماشین زمان شما را با این شوخی بزرگ مواجه می‌کند که آن‌ها توانسته‌اند و ایران نتوانسته.

حداقل امتیاز میزبانی آن‌ها این بود که ایرانی‌ها دلشان را صابون زدند که «نزدیک ماست و می‌توانیم برای اولین بار مسابقات را از نزدیک ببینیم.»

حالا، اما اگر نگاهی به رقم تور‌های سفر به آن سوی خلیج فارس بیندازید و سری هم به حساب بانکی‌تان بزنید، کاملا پشیمان خواهید شد. فیفا اعلام‌کرد که یکی از گرانترین جام‌های جهانی در پیش است و برای ایرانی با این وضع ارز، گرانتر.

در جام‌جهانی روسیه همه چیز متفاوت بود. تعدد هتل، پرواز، قدرت خرید و… این امکان را برای ایرانی‌ها فراهم می‌کرد تا بتوانند مسابقات را از نزدیک ببینند. فاصله‌های زیاد شهر‌های میزبان هم با بلیت‌های ارزان اتوبوس، قطار و پرواز احساس نمی‌شد.

شما اگر قصد می‌کردید برای فینال جام جهانی به روسیه سفر کنید، بدون احتساب پول بلیت بازی، با ۳ تا ۵ میلیون می‌توانستید ۳ روز در روسیه بمانید.

حالا این وسط بازی را در فن‌فست (محل گردهمایی طرفداران فوتبال که مسابقات از طریق مانیتور بزرگی پخش می‌شود) می‌دیدید و اتفاقا لذت هم می‌بردید.

برای سفر به قطر، اما حرف از چند ده میلیون است؛ انگار نه انگار همین نزدیکی‌هاست. قیمت تور‌ها بالاست. برای فقط دو شب سفر به قطر و تماشای یک بازی تیم‌ملی باید حداقل ۸۰ میلیون تومان پول بدهید.

اگر دنبال سفر لاکچری هستید که هیچ. اکثرا ترجیح‌شان سفر دو یا ۳ روزه و تماشای یکی از بازی‌های تیم‌ملی است. آن‌ها با هزینه کمتر حداقل یک بازی ایران در جام‌جهانی را می‌بینند.

با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است مشکل پروازی هم حل شود. طبق آخرین خبر‌ها در ایام برگزاری مسابقات، روزانه امکان انتقال ۲۵۰۰ طرفدار فوتبال به قطر وجود دارد منتهی هنوز پرواز‌ها باز نشده است. امکان سفر شخصی هم به قطر کم است، بنابراین اول و آخر خیلی‌ها کارتان به تور‌ها می‌افتد.

اگر‌کارت اعتباری خارجی ندارید، امکان رزرو هتل برایتان وجود ندارد. مگر اینکه اقوامی در خارج از ایران داشته باشید که برایتان هتل رزرو کند. در این صورت سفر برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود.

فیفا تلاش کرده تا مشکل اقامت مسافران در قطر را حل کند.

راه اندازی کمپ‌های مجهز برای طرفداران که شب را در چادر بگذرانند یا اقامت در کشتی‌های توریستی راه حل مناسبی برای رفع کمبود اتاق‌ها بوده. ایرانی‌ها هم اگر می‌خواهند سفر متفاوتی را تجربه کنند، امکان رزرو این کشتی‌های توریستی برای‌شان وجود دارد، اما از طریق آژانس‌ها.

در ادامه از قیمت پکیج‌های جام جهانی با خبر خواهید شد.

رقم‌ها بالاست و خیلی‌ها قید سفر به قطر را زده‌اند. این شما و این جزئیات آخرین پکیج‌ها

تور تک بازی

دو شب:

هتل ۳ ستاره: ۸۰ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۹۵ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۱۰۵ میلیون تومان

۳ شب:

هتل ۳ ستاره: ۹۰ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۱۱۰ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۱۳۰ میلیون تومان

۴ شب:

هتل ۳ ستاره: ۱۰۰ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۱۲۰ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۱۴۰ میلیون تومان

تور ۲ بازی (ایران-انگلیس و ولز)

۶ شب:

هتل ۳ ستاره: ۱۵۰ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۲۰۵ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۲۴۵ میلیون تومان

تور ۲ بازی (ایران-ولز و آمریکا)

۶ شب:

هتل ۳ ستاره: ۱۶۵ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۲۲۰ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۲۶۰ میلیون تومان

تور ۳ بازی (ایران-انگلیس، ولز و آمریکا)

۱۰ شب:

هتل ۳ ستاره: ۱۹۰ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۲۷۰ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۳۰۰ میلیون تومان

۱۱ شب:

هتل ۳ ستاره: ۲۰۰ میلیون تومان

هتل ۴ ستاره: ۲۸۰ میلیون تومان

هتل ۵ ستاره: ۳۱۰ میلیون تومان

همراه با بلیت رفت و برگشت، صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، بیمه‌مسافرتی، حیا کارت و بلیت بازی

تور کشتی

تک بازی، ۳ شب و ۴ روز: ۲۱۰ میلیون تومان

۲ بازی، ۶ شب و ۷ روز: ۲۹۰ میلیون تومان

۳ بازی، ۱۰ شب و ۱۱ روز: ۳۷۰ میلیون تومان

همراه با؛ صبحانه، بلیت رفت و برگشت، بلیت بازی و بیمه مسافرتی، امکانات رفاهی کشتی: طولانی‌ترین سرسره خشک در دریا، خشک‌شویی، آرایشگاه، مغازه و بوتیک، سرویس اتاق ۲۴ ساعته، رستوران، کافه، سینما، اتاق بازی کودک، سالن بدنسازی مجهز، وای‌فای رایگان، دارای ۶ استخر و گرداب و سونا، صندلی‌های آفتابگیر و ساحلی، تئاتر

چه خبر از بلیت‌ها؟

تعداد بلیتی که برای جام‌جهانی در اختیار ایرانیان داخل کشور قرار گرفته ۲۱ هزار عدد بوده که نزدیک به ۱۷ هزار عدد به فروش رفته است.

بین روز‌های بیستم تا سی‌ام شهریور هم امکان استرداد بلیت‌ها را فراهم کردند که بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر منصرف شدند و بلیت خود را پس دادند. موجودی فعلی حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ بلیت است که بخشی از آن به خانواده فوتبال می‌رسد و بخش کوچک‌تر آن به طرفداران فوتبال.

کد خبر : ۱۱۶۵۴۸
0
۰
ارسال نظر