راهنمای سفر ارزان؛ ۱۰ نکته برای کم کردن هزینه‌های سفر

همیشه مسافرت و سفر رفتن هزینه‌بر است، اما اگر دوست دارید سفر بروید اما به‌دلیل شرایط اقتصادی فعلی نگران هزینه‌هایش هستید، با ترفندهایی می‌توانید از مخارج سفرتان بکاهید.

راهنمای سفر ارزان؛ ۱۰ نکته برای کم کردن هزینه‌های سفر
کد خبر : ۱۵۶۶۹۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرانلاین؛ برای اینکه بتوانید حداقل چند روزی سفر بروید و از تعطیلات نوروزی لذت ببرید، باید روش‌های صرفه‌جویی را بیاموزید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

۱. مقصد ارزانی را در نظر بگیرید

برخی از نقاط گردشگری بسیار شلوغ و پرجمعیت‌اند و به همین دلیل معمولا گران‌تر از نقاط دیگر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید سفری ارزان‌قیمت داشته باشید، مقصدهایی را در نظر بگیرید که خلوت‌ و ارزان‌تر هستند. همچنین محل اقامت‌تان را از قبل رزرو کنید.

بدین‌ترتیب می‌توانید مکانی ارزان‌تر برای اقامت بیابید. البته بیشتر شهرها، علاوه‌بر هتل، مسافرخانه‌های معمولی دارند یا یکسری از خانه، ویلا و اقامتگاه‌های سنتی وجود دارد که زیر نظر سازمان گردشگری، در ایام تعطیل اقامتگاه‌های خود را با هزینه کمتر در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

درضمن برخی از شهرها، اتاق‌هایی از منزل مسکونی و یا مدرسه‌ها را به گردشگرها اجاره می‌دهند و هزینه به نسبت ارزان‌تری دریافت می‌کنند. این مورد را هم می‌توانید در نظر بگیرید.

به‌طورکلی برای پایین آوردن هزینه‌های اقامت‌تان، هرگز به هتل نروید.

۱۰ روش مهم و کاربردی برای اینکه هزینه‌های سفرتان حداقل شود

۲. هفته بعد از تعطیلات نوروز به سفر بروید

اگر از نظر هزینه در مضیقه هستید، می‌توانید هفته سوم یا چهارم فروردین به مسافرت بروید. در این روزها معمولا قیمت محل اقامت و مکان‌های تفریحی کمتر می‌شود.

اگر شاغل هستید می‌توانید از مرخصی‌های سالانه‌تان استفاده کنید و در روزهای غیرتعطیل رسمی به سفر بروید تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود.

۳. هزینه‌های روزمره سفرتان را درنظر بگیرید

اگر می‌خواهید هنگام سفر در رستوران غذا بخورید، پیش از سفر، با بررسی منوهای احتمالی انواع غذاها هزینه خورد و خوراک‌تان را در نظر بگیرید. اما اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، خودتان غذا بپزید.

درضمن خوراکی‌های کم‌هزینه در نظر بگیرید. یک جستجوی ساده در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌تواند ایده‌های خوبی برای تهیه غذاهای ارزان‌قیمت به شما بدهد. درضمن استفاده از خوراکی‌های فصل، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان می‌شود.

همچنین می‌توانید بلیت مراکز تفریحی را از قبل رزرو کنید. بدین‌ترتیب می‌دانید هزینه موارد تفریحی‌تان چقدر خواهد بود. با مراجعه به سایت‌های مراکز تفریحی شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، روش رزرو بلیت آن مراکز را متوجه خواهید شد.

۴. هزینه‌های سفرتان را تخمین بزنید

اکنون با توجه به مقصدی که انتخاب کرده‌اید و هزینه‌های روزانه‌تان، مقدار بودجه‌ای را که برای این چند روز نیاز دارید، تخمین بزنید. بدین‌ترتیب می‌دانید که چند روز می‌توانید در سفر بمانید یا چه زمانی باید بازگردید.

درضمن بررسی کنید که از کدام هزینه‌ها می‌توانید کم کنید. مثلا، سعی کنید در خانه بیشتر غذا بخورید و کمتر به رستوران بروید. درضمن هزینه‌های پیشامدهای غیرمنتظره را هم در نظر داشته باشید.

۵. نوع حمل‌ونقل‌تان را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید با هزینه کمتری سفر کنید و البته خودتان خودروی شخصی ندارید، بهترین وسیله، اتوبوس‌های مسافرتی است. هزینه هواپیما معمولا گران تمام می‌شود. ولی سفر با اتوبوس، اگرچه زمان رفت‌وآمدتان را طولانی‌تر می‌کند،‌ کم‌هزینه‌تر است.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، بستن چمدان سبک برای سفر است. اگر با اتوبوس مسافربری بخواهید سفر کنید، چمدان‌های سنگین، برایتان هزینه‌بر خواهد بود. اگر هم بخواهید با خودروی شخصی‌تان به مسافرت بروید، مصرف بنزین و در نتیجه هزینه‌هایتان بالا می‌رود.

درضمن می‌توانید به‌جای آخر هفته، اواسط هفته سفر بروید تا از تمام هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل، محل اقامت و حتی مراکز تفریحی‌تان کم شود.

۶. گروهی سفر کنید

یک روش دیگر برای کاهش هزینه‌های اقامتگاه در مقصدتان، گروهی و با چند خانواده سفر کردن است. بدین‌ترتیب می‌توانید اقامتگاهی را اجاره کرده و اجاره و هزینه‌های خورد و خوراک‌تان را بین خود تقسیم کنید.

۷. به خانه فامیل یا دوستان‌تان بروید

اگر در شهری که به آنجا می‌روید،‌ دوست و فامیل دارید، می‌توانید به منزل آنها بروید. بدین‌ترتیب هزینه اقامت‌تان حذف می‌شود.

البته پیش از رفتن باید با خانواده یا دوستان خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که می‌توانید به منزل آنها بروید و اینکه آنها خودشان برنامه دیگری نداشته باشند.

البته برای اینکه به میزبان فشار نیاید، هزینه‌های خورد و خوراک روزانه آن چند روز اقامت‌تان را خودتان تقبل و حتی در آماده‌سازی آنها کمک کنید.

درضمن یادتان باشد در آینده هم باید پذیرای آنها در منزل خود باشید.

۸. از تفریح‌های ارزان‌قیمت استقبال کنید

طبیعت‌گردی یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های تفریحی است که موقع سفر می‌توانید از آن استقبال کنید. به‌جای اینکه به مراکز تفریحی گران‌قیمت بروید، از طبیعت، مانند پیاده‌روی در کوه، چادر زدن در یک فضای سرسبز یا ماهیگیری در مکان‌های مجاز لذت ببرید.

۹. در مقصد از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید

اگر بدون خودروی شخصی به مسافرت می‌روید، استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی، یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه است. تا جایی‌که می‌توانید از تاکسی استفاده نکنید. استفاده از اتوبوس‌های شهری برای کاهش هزینه‌ها بهترین انتخاب است.

۱۰. مراقب خریدهایتان باشید

وقتی با استفاده از کارت‌های اعتباری‌تان خرید می‌کنید، کمتر متوجه هزینه‌ای که صرف کرده‌اید، می‌شوید. بنابراین یا نقدی خرید کنید یا اگر امکان این کار وجود ندارد، هر خریدی که انجام می‌دهید، هزینه آن را در دفترچه‌ای یادداشت کنید تا متوجه هزینه‌هایی که هنگام سفر انجام می‌دهید، باشید.

چند نکته:

* اگر در شهری که به آن سفر کرده‌اید برای غذا به رستوران می‌روید، پیش از سفارش غذا حتما قیمت‌ها را بررسی کنید. درضمن به رستوران‌هایی که گران نیستند، بروید.

* پیش از حرکت، موارد ایمنی را حتما در نظر داشته باشید و اگر دارویی باید مصرف کنید، از قبل آن را از داروخانه بخرید. درضمن دفترچه بیمه درمانی‌تان را (اگر دارید) همراه خود ببرید تا در صورت بیماری احتمالی بتوانید از هزینه‌های دولتی بهره‌مند شوید.

کد خبر : ۱۵۶۶۹۸
0
۰
ارسال نظر