راز دوستی های ماندگار و عمیق چیست؟

در دوستی های عمیق و پایدار، توجه حرف اول را میزند اما روابط متقابل سخت ترین بخش دوستی است. برای داشتن رابطه صمیمی باید تلاش کرد.

راز دوستی های ماندگار و عمیق چیست؟
کد خبر : ۹۸۵۷۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از طلا؛ اگر روابط دوستی کوتاهی دارید و یا اینکه دلتان میخواهد تا ابد یک دوست صمیمی داشته باشید. از این نکات استفاده کنید.

با هم وقت بگذرانید

ساده ترین و آشکارترین نیرویی که دوستی ها را شکل می دهد و حفظ می کند، زمان است. تحقیقات نشان می‌دهد که اندازه دوست ها مهم‌ نیست ، کیفیت روابط بسیار مهمتراست. اغلب دوستی های ماندگار بخاطر مدت زمانی است که برای هم وقت میگذارند.

بیشتر بخوانید: حقه های جالب برای مسخ کردن افراد و تاثیر گذاشتن بر روی آنها

توجه به یکدیگر

ارتباط دوستی می تواند در هرجا و در هر زمانی به وجود بیاید. در دوستی های مادام العمر، توجه حرف اول را میزند. وقتی به احساسات دوستمان توجه میکنیم و به حرف هایش گوش میدهیم به راحتی میتوانیم او را درک کنیم. درک کردن روابط را عمیق تر میکند.

روابط متقابل

سخت ترین بخش دوستی، روابط متقابل است. اگر یک نفر تمام کارهای رابطه‌ دوستانه را انجام دهد در نهایت آن شخص از رابطه اش خسته میشود و دوستی از بین میرود. در هیچ رابطه ای فقط یک نفر نباید تلاش کند. هردو نفر باید تلاش کنند آن دوستی را حفظ کنند.

تفریحات دسته جمعی

باید برای حفظ ارتباط با دوستان تلاش کرد. برای داشتن دوستی مادام العمر، دوست ها باید تمام وقت خود را به یکدیگر اختصاص بدهند و البته یکدیگر را هم درک کنند. مسافرت رفتن، تفریحات آخر هفته، خریدکردن و کوچکترین کارها وقتی در کنار دوستتان باشد علاقه و عمق رابطه شما بیشتر میشود.

اولویت دادن به دوست یا دوستانتان

اولویت دادن به دوستان به این معنی نیست که کاملا خودمان را فراموش کنیم و همه ی وقتمان را با دوستانمان بگذرانیم. اولویت یعنی وقتی درحال انجام کاری هستید و دوستتان از شما میخواهد کاری برایش انجام دهید، اگر کار خودتان ضروری نیست، نیاز دوست خود را اولویت قرار دهید.

دوستتان را ببخشید، هیچکس کامل نیست

بخشش، عامل مهمی در روابط دوستانه است و یک کارمتقابل است. مدارا کردن و پذیرش بدون قضاوت دیگران در حفظ دوستی ها نقش دارد.

نیروهای خارج از کنترل یا آگاهی ما

عوامل مهم دیگری هم وجود دارد. برخی عوامل خارج از کنترل یا آگاهی ما هستند. دوستان باید از نظر جنسیت، نژاد، طبقه، سن و سایر خصوصیات شبیه هم باشند.

شباهت میان دوستان، باعث میشود که آنها بتوانند در موقعیت های مشابه درکنارهم باشند. بطور مثال موقعیت‌های اجتماعی مشابه برای شرکت در فعالیت‌های مشابه، مشاغل مشابه، زندگی در محله‌های مشابه، تعامل در جوامع مشابه و غیره ، روابط دوستانه را تقویت و عمیق تر میکند.

کد خبر : ۹۸۵۷۲
0
۰
ارسال نظر