دعوای مهناز افشار و بهروز افخمی بر سر ازدواج دختران زیر ۱۸ سال

در روزهای سیل خوزستان جعفر پناهی و مهناز افشار فیلمی از اعتراض یک جوان عرب خوزستانی به حضور حشدالعبی منتشر کردند. این اتفاق در برنامه نقد سینما توسط بهروز افخمی به چالش کشیده شد.

دعوای مهناز افشار و بهروز افخمی بر سر ازدواج دختران زیر ۱۸ سال
کد خبر : ۴۴۶۰۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از سلام سینما، در این باره بهروز افخمی گفت: ما در این فیلم جوانی را می‌بینیم، که علی‌رغم ادعایش مبنی بر عرب بودن، می‌گوید با بختیاری‌ها همزبان است اما با عراقی‌ها نه؛ اگر جمشید هاشم‌پور اینجا بود الآن می‌گفت: الله‌اکبر؛ آخه چرا

کارگردان شوکران گفت: آیا اگر آلمانی‌ها هم به کمک آمده بودند، همین حرف را می‌زدید؟

وی افزود: اصلا آدم متعجب می‌شود، که چرا چنین فیلمی منتشر می‌شود؛ شاید این جوان که دوست ندارد حشدالشعبی در خوزستان حضور داشته باشند دقیقا نداند چه می‌گوید؛ شاید هم دارد تعارف می‌کند. اصلا مگر چون در گذشته با این کشور جنگیده‌ایم، پس باید تا قیامت با آن کشور قهر باشیم؟ ان جنگ ۳۲سال پیش به اتمام رسیده است.

انتقاد افخمی از افشار

او با انتقاد از پناهی و افشار ادامه داد: واقعا منظور پناهی و افشار از انتشار این فیلم چیست؟ آیا فکر می‌کنند دارند کار سیاسی می‌کنند؟

بهروز افخمی در ادامه گفت‌وگو پیشنهاد داد که به نقد کشیدن اظهارنظرهای بازیگران باید ادامه‌دار شود.

این مجری و کارگردان گفت: ما یک مدت نبودیم (اشاره به تعطیلی برنامه هفت با اجرای خودش) این جریان اظهارنظر کردن از سوی بازیگران بالا گرفته است.

وی در ادامه اشاره به توئیت مهناز افشار خطاب به نماینده مجلس در انتقاد به معضل کودک‌همسری گفت: مهناز افشار طرفدار سلب حق ازدواج دختران زیر هجده سال است؛ در رومئو و ژولیت در نمایشنامه مشهور شکسپیر، دو عاشق تازه بالغ با سنی حدود ۱۴ یا ۱۵ سال هستند، حتما مهناز افشار هم می‌خواهد به شکسپیر بگوید تا زایمان نکردی از این نمایش‌نامه‌ها ننویس.

مهناز افشار هم ساکت نشست و در واکنش به انتقادات تند بهروز افخمی در توییتی نوشت: از دیشب ذهنم مشغول شد که آقای افخمی تو این آشفته بازار چرا جای نماینده مجلس نطق خارج از دستور کرده. یهو یادم اومد که ایشون خودش یه روزی نماینده مجلس بودن و احتمالا همینجوری هم از مردم دفاع می‌کردن.

کد خبر : ۴۴۶۰۹
0
۰
ارسال نظر