داروی سماگلوتید؛ معجزه ای تازه در لاغری

داروی سماگلوتید؛ معجزه ای تازه در لاغری محسوب می شود. سماگلوتید داروی جدیدی است که برای درمان دیابت طراحی شده است. ساختار شیمیایی آن بسیار شبیه هورمون GLP-1 است.

داروی سماگلوتید؛ معجزه ای تازه در لاغری
کد خبر : ۷۷۹۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

طبق نتایج تحقیقات جدید دارویی که سیستم کنترل اشتها را در مغز هدف قرار می‌دهد می تواند در افراد چاق سبب کاهش وزن قابل توجهی شود. به طوریکه بعد از دریافت دوز هفتگی داروی سماگلوتید به مدت ۱۲ هفته ۵ کیلوگرم کاهش وزن مشاهده شد. بیشتر این کاهش وزن ناشی از کاهش چربی بدن بود. این دارو میل به غذا و تمایل به مصرف مواد غذایی پرچرب را کاهش داد.

کنترل اشتها در هیپوتالاموس در مغز

سماگلوتید داروی جدیدی است که برای درمان دیابت طراحی شده است. ساختار شیمیایی آن بسیار شبیه هورمون GLP-1 است. GLP-1 بر روی مرکز کنترل اشتها در هیپوتالاموس در مغز اثر گذاشته و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. با توجه به شباهت داروی سماگلوتید با این هورمون محققان درصدد برآمدند اثر این دارو را بر گیرنده‌های کنترل اشتها بررسی نمایند.

این مطالعه بر روی ۲۸ نفر با نمایه توده بدنیBMI) 30) تا ۴۵ انجام شد. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. به مدت ۱۲ هفته نیمی از افراد سماگلوتید و نیم دیگر دارونما دریافت کردند.

به اعتقاد محققان استفاده از یک دارو که دریافت غذا را کاهش می‌دهد و سبب کاهش چربی بدن می‌شود می‌تواند به برخی افراد در پیشگیری از عوارض چاقی کمک کند. تحقیقات در مورد داروی سماگلوتید در حال انجام است، اما این دارو در حال حاضر در بازار وجود ندارد.
منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر : ۷۷۹۵
0
۰
ارسال نظر