“خورشت عدس گیاهی”، یک غذای فوق العاده و مقوی و لذیذ

خورشت عدس یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ است که هم می توان آن را با گوشت و هم بدون گوشت درست کرد.

“خورشت عدس گیاهی”، یک غذای فوق العاده و مقوی و لذیذ
کد خبر : ۱۵۷۵۸۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، خورشت عدس غذایی لذیذ و بسیار مقوی است و بخاطر استفاده از عدس در این خورشت آهن زیادی برای افرادی که کم خونی دارند تامین می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

عدس قرمز ۱ فنجان

پیاز قرمز ۲ عدد

زنجبیل ۱ قاشق غذاخوری رنده شده

روغن گیاهی ۲ قاشق چای خوری

سیر ۳ حبه

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری

آب سبزیجات ۱ فنجان

گشنیز تازه یک چهارم پیمانه

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه خورش عدس ابتدا باید پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید.سپس قابلمه ای را روی گاز قرار دهید و روغن گیاهی درون آن بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود ، سپس پیاز را درون آن به مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود.

در این مرحله زنجبیل را ریز کنید و سیر را نیز رنده و یا له کنید و به پیاز اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر نیز تفت دهید تا کاملا عطر سیر و زنجبیل در فضا بپیچد.حالا باید رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز را نیز اضافه کنید.

حالا باید آب سبزیجات را درون قابلمه ریخته و مدام به هم بزنید ، حرارت را زیاد کنید تا آب سبزیجات به جوش بیاید و بعد از چند دقیقه از جوشیدن آب سبزیجات باید خورش را بچشید و نمک را نیز اضافه کنید.

خورش به یکی از غذاهای خوشمزه است که به همراه خورش ماست محبوب ترین خورش های استان اصفهان هستند، برای مشاهده آموزش کامل…

در این مرحله عدس ها را با آب سرد شسته و آبکشی کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند و بعد به خورش اضافه کنید.در این حالت باید دمای اجاق را کم کنید و اجازه دهید تا خورش به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با حرارت کم بپزد.

یکی از نکاتی که در مورد این خورش مهم است این است که زمان پختن عدس دقیقا مشخص نیست چرا که گاهی عدس زود می پزد و گاهی دیرپز است ، وقتی که عدس ها نرم شدند خورش آماده است.

وقتی که عدس ها را تست کردید از نرم شدن آنها مطمئن شدید می توانید خورش را در ظرفی مناسب ریخته و به خصوص با گشنیز خرد شده تازه تزیین کنید و همراه با برنج سرو کنید.

کد خبر : ۱۵۷۵۸۴
0
۰
ارسال نظر