خواننده های پر طرفدار ایرانی که پل های پشت سرشان را خراب کردند!

آخرین خواننده ای که ایران را ترک کرد و به خواننده های آن ور آبی پیوست مازیار فلاحی است. خواننده ای که طرفداران زیادی در ایران دارد.

خواننده های پر طرفدار ایرانی که پل های پشت سرشان را خراب کردند!
کد خبر : ۹۷۵۸۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین ها؛ به بهانه اجرای زنده مازیار فلاحی در شبکه فارسی‌زبان، در این به اسامی‌ای می‌پردازیم که هنوز هم در داخل ایران علاقه‌مندان بسیاری دارند و شنیده می‌شوند.

شب گذشته، مازیار فلاحی، خواننده مشهور ایرانی با حضور در شبکه فارسی‌زبان «من‌وتو» به اجرای برنامه پرداخت.

او که پیش‌تر خبر مهاجرت خود را اعلام کرده بود نیز درباره علت خروجش از ایران گفت: در آلبوم آخرم از ۱۲ آهنگ به ۱۱ آهنگ مجوز ندادند و به همین علت از ایران خارج شدم تا بتوانم آزادانه آهنگ بخوانم. فلاحی که چند سالی‌ست در اوکراین زندگی می‌کرد، با آغاز حملات روسیه به خاک این کشور راهی آلمان شده است.

بیشتر بخوانید: خواننده مشهور ایرانی به جمع آن ور آبی ها پیوست!

به بهانه اجرای زنده این خواننده محبوب، در این مطلب به موارد مشابه می‌پردازیم. اسامی‌ای که هنوز هم در داخل ایران علاقه‌مندان بسیاری دارند و شنیده می‌شوند.

شادمهر عقیلی

هنوز هم لقب «شاه ماهی موسیقی پاپ» را به شادمهر عقیلی می‌دهند و اینکه بسیاری از ستاره‌ها یحال حاضر موسیقی در کشور، تحت تاثیر جریان «شادمهریسم» توانستند به جایگاه کنونی برسند.

پس از موفقیت خیره کننده آلبوم «دهاتی» ممنوعیت‌هایی در مورد شادمهر عقیلی اعمال شد، شادمهر به دلیل مجوز نگرفتن آلبوم «آدم و حوا» و همچنین ممنوع الصدا و تصویر شدن در تلویزیون، برخلاف میل باطنی اش تصمیم به ترک وطن گرفت تا ادامه زندگی موسیقیایی خود را در آن سوی آب‌ها تجربه کند.

البته شاید افراد دیگری همزمان یا پیش از او مهاجرت کرده باشند، اما مهاجرت شادمهر عقیلی به دلیل شهرت او در ایران، بیش از دیگران در ذهن مردم و مخاطبان مانده است. شادمهر عقیلی هرچند که امروز جایگاه بالاتری نسبت به روز‌های ابتدایی مهاجرت دارد، اما باز هم به جایگاه روز‌های (پر پرواز) نرسیده است.

آرش سبحانی

آرش سبحانی مهندس معمار است و از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شده. موسیقی را با ساز‌های سنتی آغاز کرد و کمی بعد گیتار به دست گرفت و بی هیچ آموزشی آن را در سطح حرفه‌ای ادامه داد.

صدای سازش را در آلبوم دار قالی، کاری از گروه «راز شب» شنیده اید. او ۸ سال منتظر جرقه‌ای در موسیقی بود تا به جلو حرکت کند، اما دریغا که پس از طی این دوران، با توجه به تلاش همه موزیسین ها، همه چیز به جای اول بازگشت و او ناامید، ترک وطن کرد. او اکنون در سانفرانسیسکوی آمریکا به سر می‌برد. شغل اصلی اش را ادامه می‌دهد و موسیقی را در کارش تجربه می‌کند.

بابک امینی

بابک امینی، نوازنده گیتار و آهنگساز، به دلیل همراهی اش با گروه موسیقی‌ای که همراه با فائقه آتشین به خارج از ایران رفتند، ایران را ترک کرد.

اما مدتی بعد، از موزیسین‌های لس آنجلسی فاصله گرفت و به فعالیت‌های موسیقی خود مشغول شد. او تدریس می‌کند و به گرایش اصلی اش، یعنی موسیقی جز کلاسیک، می‌پردازد.

حامد نیک‌پی

حامد نیک پی، خواننده و نوازنده ساز‌های سنتی، چون سه تار و عود بود. او فارغ التحصیل رشته موسیقی دانشگاه سوره بود و بیش از نواختن، به خواندن آواز می‌پرداخت. اولین حضورش با گروه رومی بود و در کنسرت‌های این گروه حضور داشت.

همچنین با گروه مسعود حبیبی به هند سفر کرد و در جشنواره «جهان خسرو» خواند. او اکنون در آمریکا به سر می‌برد و در زمینه تدریس موسیقی سنتی مشغول به کار است. هر از گاهی در کنسرت ها، می‌خواند و می‌نوازد.

سعید شنبه‌زاده

سعید شنبه زاده بوشهری است و بسیار تلاش کرده تا موسیقی بومی جنوب ایران را به ایرانیان و موسیقی دوستان سراسر دنیا معرفی کند. شنبه زاده از ۶ سالگی موسیقی را آغاز کرده و سازهایی، چون نی انبان، نی جفتی و دمام می‌نوازند.

شنبه زاده هیچ آموزش آکادمیکی ندیده و نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشت و سپس به جشنواره اولیون ایتالیا دعوت شده و در همانجا نیز به گروهی فرانسوی خونده شد که به جمع آوری موسیقی محلی نقاط مختلف ایران می‌پرداختند. او سال هاست که در فرانسه به سرمی برد.

محسن نامجو

محسن نامجو شهرت خود را تا حدود زیادی مرهون ساختارشکنی و ایجاد انواع جدید از موسیقی از رهگذر «تلفیق» است.

نگرشی که از همان سال‌های حضورش در میان اهالی تئاتر و موسیقی متولد شد و به دلیل ساختارهای متفاوت موسیقایی و کاراکتر شخصیتی جالب توجه از محسن نامجو، خود را به مخاطبان معرفی کرد.

تا آنجا که همین هم نشینی‌های موسیقایی که البته موافقان و مخالفان زیادی هم داشت و در نهایت هم منجر به خروج و مهاجرتش از ایران شد.

امیرحسین مقصودلو

امیرحسین مقصودلو از خوانندگانی است که سال‌ها پیش به همراه تعدادی دیگر از هم نسلانش فعالیت خود را به صورت زیرزمینی آغاز کرد و کمی بعد به یکی از خوانندگان پرحاشیه تبدیل شد.

تتلو زمانی که در ایران بود، برای کسب مجوز راه‌های مختلفی را امتحان کرد. تتلو پس از آنکه از دریافت مجوز فعالیت ناامید شد، برای جذب مخاطبان بیشتر حربه‌های مختلفی را به کار گرفت.

امیرحسین مقصودلو در نهایت از ایران به کشور ترکیه رفت و با فعالیت‌های اینستاگرامی مخاطبان و فالور‌های خود را افزایش داد. در ادامه، توهین‌ها و اعمال خارج از عرف و غیراخلاقی تتلو باعث شد اینستاگرام صفحه شخصی او را با بیش از ۴ میلیون فالوور برای همیشه ببنند.

حمید طالب‌زاده

مهاجرت حمید طالب زاده از آن دست اتفاقاتی بود که شاید رفتار احساسی و به یک باره، باعث شد این خواننده ترک وطن کند.

او پس از انتشار و همه گیری قطعه «همه چی آرومه» به یک باره به شهرت و اعتباری ویژه دست پیدا کرد و تلاشش برای انتشار رسمی آلبومش به جایی نرسید تا سرانجام ترک وطن کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که حمید طالب زاده دو آلبوم رسمی و مجاز را در ایران، قبل از گل کردن قطعه معروفش منتشر کرده بود، ولی پس از مورد توجه قرار گرفتن برخی آثارش که بیشتر به صورت کلیپ‌های ویدیویی از شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شد، دیگر نتوانست به صورت رسمی فعالیتی را انجام دهد و همین باعث شد که ایران را به مقصد آمریکا ترک کند.

مانی رهنما

مانی رهنما که یکی از شاگردان زنده‌یاد بابک بیات (آهنگساز و نوازنده) است و در دهه هفتاد همراه با هم نسلانش برای بقا موسیقی پاپ تلاش کرد، یکی دیگر از خوانندگانی است که از ایران به ترکیه رفت.

رهنما آن زمان که در ایران زندگی می‌کرد آلبوم‌هایی، چون «مرسدس»، «فصل پرواز»، «اعتراض»، «آخرین غزل»، «کجا به خنده می‌رسیم»، «من و تو» و «با خودم می‌رقصم» را با مجوز ارشاد روانه بازار کرده بود. او که طی سال‌های فعالیتش در زمینه تدریس نیز فعال بوده، سال ۱۳۸۶ با صبا راد (مجری تلویزیون) ازدواج کرد.

مهدی مدرس

مهدی مدرس یکی دیگر از خوانندگان پاپ است که در دهه هشتاد فعالیت‌های پررنگ و طرفدارانی داشت. او که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده، جزو خوانندگانی است که پیش از عمومیت یافتن اینترنت و تعدد شبکه‌های ماهواره ای، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مدرس یکی از خوانندگانی بود که نماهنگ‌هایش به طور معمول از شبکه‌های ماهواره‌ای مهاجر و ایران موزیک پخش می‌شد و این اتفاق بر تعداد هوادارانش افزوده بود. ممنوع‌الکاری مهدی مدرس درنهایت باعث مهاجرتش به کشور آلمان شد.

ساسی

ساسان حیدری یافته (زادهٔ ۲۰ آبان ۱۳۶۷) معروف به ساسی که پیش‌تر با نام ساسی مانکن شناخته می‌شد، از شناخته‌شده‌ترین موزیسین‌های پاپ و رپ ایرانی‌ست که در اواخر دهه هشتاد شهرت یافت.

فعالیت زیرزمینی او و انتشار کلیپ و آهنگ‌های بدون مجوز باعث شد چندین بار دستگیر شود که بیشترین روز بازداشتی‌اش یک هفته در کیش بود که علت این دستگیری هم برهم زدن نظم عمومی بدلیل جمع شدن هواداران برای گرفتن عکس اعلام شد!

ساسی در سال 1388 وقتی 21 ساله بود در روزهای منتهی به انتخابات از طریق یک واسطه با گروهی از خواننده های مجاز و غیرمجاز به دیدار مهدی کروبی رفت.

آنجا بود که از وی خواسته شد آهنگی در حمایت از کروبی بسازد که او هم قبول کرد و این آهنگ منتشر شد. سال 1390 در 23 سالگی ایران رو به مقصد مالزی ترک کرد و تقریبا دو سال آنجا زندگی کرد، سپس مدتی در ترکیه و دبی بود و حالا مقیم آمریکاست.

ستین

فرناز ملکی متولد اسفند 1367 در تهران فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1386 با نام هنری ستین «SATIN» آغاز کرد. اوج گرفتن او از سال 88 با همخوانی با چهره هایی چون ساسی مانکن و حسین تهی شروع شد.

فرناز در زمستان 96 همزمان با شروع پخش فصل سوم شهرزاد همخوان محسن چاوشی برای تیزر شد و در چندین قسمت ، آواهای او در سریال نیز پخش شد. اما شهرتش در قسمت های پایانی سریال شهرزاد در خرداد 97 و قطعه «نشد» و «چه کردی» با امین بانی و استقبال زیاد مردم شروع شد.

ستین در نهایت اواسط سال 1397 وقتی 30 ساله بود تصمیم به مهاجرت گرفت و برای همیشه از ایران رفت.

کد خبر : ۹۷۵۸۵
0
۰
ارسال نظر