تست کرونای پروازی در منزل توسط هومکا با پاسخ‌دهی سریع!

این مقاله سعی دارد با فراهم کردن اطلاعات لازم و ارائه راهکاری جدید و کاربردی، انجام تست کرونای خروج از کشور را برای مسافرین آسان‌تر نماید.

تست کرونای پروازی در منزل توسط هومکا با پاسخ‌دهی سریع!
کد خبر : ۵۹۶۳۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

این روزها اگر قصد خروج از کشور را داشته باشید حتما "تست PCR کرونای پروازی" به گوشتان می‌خورد. بر اساس آخرین دستورالعمل‌های اجرایی، بسیاری از کشورهای دنیا برای پیشگیری از شیوع کرونا ارائه برگه آزمایش منفی کرونای پرواز را برای ورود به کشور خود الزامی کرده‌اند. بنابراین یکی از مدارکی که برای پروازهای خارجی لازم دارید تست کرونای خروج از کشور است.

برای اینکه بتوانید این کار را بدون دغدغه انجام دهید و از برنامه ریزی‌های خود عقب نمانید بایستی اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید. این مقاله سعی دارد با فراهم کردن اطلاعات لازم و ارائه راهکاری جدید و کاربردی، انجام این آزمایش را برای مسافرین گرامی آسان‌تر نماید.

چه زمانی برای انجام تست کرونای سفر اقدام کنیم؟

سوالی که قبل از سفر در ذهن شکل می‌گیرد مربوط به زمان انجام تست کرونا برای پرواز و زمان دریافت جواب آن است. انجام این تست برای پروازهای خارجی قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد. طبق قوانین بسیاری از کشورها مسافران می‌بایست حداکثر تا 72 ساعت و برخی دیگر تا 96 ساعت قبل از پرواز، درخواست تست کرونای سفر بدهند. لازم است تست کرونای سفر در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و مورد قبول ایرلاین ها انجام گردد. به دلیل محدودیت زمانی، باید جواب در اسرع وقت آماده شود تا اتلاف وقت و مشکلات ناشی از آن در ارائه تست رخ ندهد. جواب تست کرونای پرواز بایستی تا روز قبل از پرواز آماده شود تا بتوان جواب آزمایش را با خیالی آسوده به مسئول پرواز تحویل داد.

چه تفاوتی در تست کرونای پرواز با تست کرونای PCR معمولی وجود دارد؟

در تست PCR کرونا چه برای چکاپ و چه برای پرواز، ماده ژنتیکی کرونا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به این منظور از حلق و یا بینی یک نمونه مخاطی دریافت می‌شود. روال کار تست PCR با تست آنتی بادی IgM و IgG که برای تشخیص ابتلای قبلی به ویروس کرونا است تفاوت دارد. تست PCR در تشخیص عفونت فعلی از بهترین حساسیت برخورار است. تست کرونای پرواز تفاوت‌هایی با چکاپ معمولی دارد. اولین تفاوت در آزمایشگاه‌هایی است که قرار است این تست را برای شما انجام دهند. برخلاف تست کرونای PCR تشخیصی که توسط اکثر آزمایشگاه‌ها قابل انجام است تست کرونای پرواز تنها در آزمایشگاه‌هایی قابل انجام است که مورد قبول ایرلاین‌ها باشند. بنابراین در گام اول لازم است آزمایشگاهی را پیدا کنید که طرف قرارداد شرکت‌ هواپیمایی مد نظر شما باشد. اما تفاوت دوم تست PCR معمولی با تست کرونای پرواز در نوع جوابی است که به شما تحویل می‌دهند. جواب این تست بر اساس اطلاعات پاسپورت مسافر و به صورت انگلیسی و مورد تایید ایرلاین‌ها آماده می‌شود. سومین تفاوت تست کرونای پرواز با تست چکاپ معمولی در زمان درخواست دادن آن و محدودیت های زمانی است.

مراکز آزمایشگاهی مورد تایید ایرلاین‌ها

هر ایرلاینی با چند آزمایشگاه در شهرهای مختلف ایران طرف قرار داد است. شما برای انجام تست کرونا برای خروج از کشور باید از آخرین تغییرات لیست آزمایشگاه‌ها باخبر باشید. مثلا برای هواپیمایی ترکیش ایرلاین مطابق بخشنامه جدید آن ارائه تست منفی کرونای پرواز تا 72 ساعت در هنگام ورود به ترکیه، برای کلیه مسافران بالای 6 سال که به مقصد ترکیه و یا به صورت ترانزیت به مقاصد دیگری پرواز می‌کنند، الزامی است و همچنین آزمایش کرونای قبل از سفر تنها باید در آزمایشگاه‌های مورد تایید این هواپیمایی صورت گیرد. سایر هواپیمایی‌ها نیز قوانین مختص به خود را برای تست کرونای پروازی دارند. برای مثال طبق قوانین هواپیمایی قطر، آزمایش بینی/گلو یا همان تست PCR می‌بایست در یکی از آزمایشگاه‌های تایید شده وزارت بهداشت ایران که طرف قرارداد این شرکت نیز هست انجام پذیرد. در کلیه ایرلاین‌ها نتیجه منفی آزمایش کرونای پروازی می‌بایست در زمان پذیرش در فرودگاه ارائه گردد. مسافران در فرودگاه باید نتیجه آزمایش کرونای پرواز و همچنین فرم رضایت پرشده را همراه داشته باشند.

فواید تست کرونای پروازی در منزل هومکا چیست؟

شاید قبل از سفر با وجود حجم بالایی از کارهای در دست انجام و مشغله زیاد کاری فرصت لازم برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه را نداشته باشید و یا احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا در صف طولانی آزمایشگاه‌ها و در ترددهای پی در پی تبدیل به یک دغدغه شود. مرکز آزمایشگاهی و خدمات مراقبتی هومکا به منظور قطع زنجیره انتقال و رفاه حال متقاضیان گرامی، امکان انجام تست کرونا در منزل را میسر نموده است تا متقاضی بدون نیاز به خارج شدن از منزل کلیه مراحل تست کرونای پرواز خود را در محل سکونت خود دریافت نماید. از مزایای دیگر این خدمات، اعزام سریع نیروی متخصص بر اساس وقت هماهنگ شده قبلی با متقاضی است تا کار نمونه گیری از ایشان با رعایت اصول استاندارد بین المللی انجام گردد. نمونه دریافت شده برای انجام تست PCR کرونای پروازی به آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و نیز طرف قرار داد شرکت هواپیمایی مورد نظر شما ارسال می‌شود تا در کمترین زمان ممکن جواب تست به شما ارائه گردد. پس از آماده شدن جواب لازم نیست که برای دریافت آن به آزمایشگاه مراجعه کنید. مرکز هومکا جواب تست کرونای پرواز را در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت حضوری و نیز آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی آزمایشگاه‌های تحت پوشش مرکز هومکا از استانداردهای ISO 15189و ASCB برخوردار هستند و ضمن بهره‌گیری از پرسنل مجرب و متخصص، با رعایت تمامی دستورالعمل‌های فنی نتیجه آزمایش را برای متقاضیان گرامی مشخص می‌کنند.

دسترسی به خدمات تست کرونای پروازی در منزل هومکا چگونه است؟

گام اول برای بهره‌مندی از خدمات تست کرونا قبل از سفر هومکا مراجعه به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir و یا تماس با شماره 912122348-021 است. در صفحه اول وبسایت گزینه تست کرونا در محل را انتخاب نموده تا وارد صفحه بعد شوید. در صفحه باز شده گزینه تست پی سی آر پرواز را انتخاب کنید. با پر کردن فرم اطلاعات تماس، همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند. پس از تماس کارشناسان مرکز و نهایی شدن ثبت سفارش، کادر متخصص در وقت تعیین شده به آدرس منزل شما مراجعه نموده تا نمونه لازم جهت انجام آزمایش را دریافت نماید. این نمونه به سرعت به آزمایشگاه‌های همکار مورد تایید وزارت بهداشت و مورد قبول ایرلاین مورد نظر شما ارسال شده تا در کمتر از 16 ساعت جواب آزمایش طبق استانداردهای بین المللی به شما تحویل داده شود.

کد خبر : ۵۹۶۳۰
0
۰
ارسال نظر