با این 6 کار پلیس فرودگاه را مشکوک میکنید!

مهم نیست که چه کسی هستید یا به کجا می‌روید، عبور از امنیت فرودگاه برای همه دردسر است.

با این 6 کار پلیس فرودگاه را مشکوک میکنید!
کد خبر : ۱۲۹۴۱۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

ایستادن در صف می‌تواند به‌اندازه کافی خسته‌کننده باشد. تصور کنید کسی در پرواز استانبول تهران این روند خسته‌کننده را نتواند تحمل کند. برای جلوگیری از این سردرگمی و خستگی، توصیه می‌کنیم با فرایند امنیتی آشنا شوید.

بسیاری از مسافران نمی‌دانند که راه‌های مختلفی وجود دارد که مأموران امنیتی فرودگاه می‌توانند اقلام ممنوعه را مصادره کنند. به عنوان مثال، مسافرانی که با خود شمشیرهای اسباب بازی دارند توسط مأموران امنیتی فرودگاه بازداشت می‌شوند.

در برخی از فرودگاه‌ها مراکز پستی این اجازه را به مسافران می‌دهد تا در صورت داشتن زمان کافی اقلام ممنوعه را به خانه ارسال کنند. گزینه دیگر این است که آن را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده که قصد پرواز ندارد بدهید.

SSSS به چه معناست؟

برخی از مسافران معنای SSSS را در کارت پرواز خود می‌دانند. اما برای کسانی که نمی‌دانند، باید گفت که این حروف نشان‌دهنده برخی از نشانه‌های قرعه‌کشی نیست که شما برنده شوید. SSSS مخفف Secondary Security Screening است و به این معنی است که مسافران صفحه‌های امنیتی بیشتری خواهند داشت. قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت هم در این بلیط ها درج شده است.

مورد مهم درباره چک‌های امنیتی فرودگاه

اگر مسافری نیاز به گذر از چک‌های امنیتی بیشتری داشته باشد، از او بازرسی بدنی شده و وسایل همراه او چک می‌شود تا از نبود مواد انفجاری در آن اطمینان حاصل شود. به علاوه از او سؤال‌های بیشتری نیز پرسیده شده و در هر بار توقف نیز این پروسه تکرار می‌شود.

نیروهای امنیتی فرودگاه رفتار همه مسافران را زیر نظر دارند

نیروهای امنیتی فرودگاه رفتار همه مسافران را زیر نظر دارند

فکر کنید بدون اینکه بخواهید در چشم دیگران مشکوک به نظر می‌رسید. در واقع، بسیاری از مسافران رفتار عادی و طبیعی از خود نشان نمی‌دهند که افسران امنیتی فرودگاه باید به آن مشکوک باشند. این رفتارها شامل خمیازه بیش از حد، بی‌قراری، خیره شدن و تکان دادن زیاد است. شاید این حرکات می‌تواند با خستگی، بی‌قراری یا اضطراب همراه باشد. اما در مکانی مانند فرودگاه، این حرکت‌ها می‌تواند منجر به فرستادن شخصی از طریق پست‌های بازرسی امنیتی بیشتر شود. پس بهتر است در این زمان آرامش خود را حفظ کنید.

این مطلب جذاب را هم بخوانید: چگونه به هتل استقلال تهران برویم

6 کار پلیس فرودگاه را مشکوک می‌کنید!

1- رفتار بد می‌تواند منجر به پشیمانی شود

نمی‌توان انکار کرد که عبور از امنیت فرودگاه می‌تواند آزاردهنده باشد؛ بنابراین بهترین کار در این شرایط حفظ خونسردی و رفتار مناسب با نیروهای امنیتی است. در غیر این صورت ممکن است از نظرات عصبانی خود پشیمان شوید که از سوی محافظه‌کاران به‌عنوان توهین تلقی می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که این ممکن است باعث شود که شما به‌عنوان نیاز به بررسی امنیتی اضافی در لیست قرار بگیرید. کار دیگری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که شما را در هواپیمای بی‌کیفیت قرار دهند هر چند قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت را شما در همین هواپیما پرداخت کرده باشید.

2- اجسام نوک تیز مجاز و غیر مجاز

باید بدانید که تنها چند شی تیز وجود دارد که مجاز به حمل در کیف خود در هواپیما هستید. واضح است که اقلام ممنوعه شامل مواردی است که می‌توان از آنها به‌عنوان سلاح استفاده کرد. مانند شمشیر یا چاقو از هر نوعی که باشد. حتی اگر اجازه ندارید این وسایل را در هواپیما بیاورید، می‌توانید آنها را در چمدان خود که داخل انبار بار می‌رود قرار دهید. از سوی دیگر مسافران مجاز به حمل اقلامی مانند قیچی، سوزن خیاطی، گیره ناخن، سوزن خیاطی و میز اتو و حتی قیچی در چمدان خود هستند مشروط بر اینکه این وسایل تنها 10 سانتی‌متر طول داشته باشند.

  1. برخی از غذاها می‌توانند با چک‌های امنیتی تداخل داشته باشند.

شاید باورش سخت باشد، اما برخی غذاها وجود دارند که نشانه‌هایی از مواد منفجره را در اسکنرهای فرودگاه نشان می‌دهند. این غذاها می‌توانند اسکنرهای امنیتی را مختل کنند و برای مدت کوتاهی باعث هرج و مرج در فرودگاه شوند. مهم ترین این غذاها را می‌توان گوشت سرد و پنیر دانست؛ بنابراین اگر مجبورید گوشت سرد یا پنیر به همراه داشته باشید، بهتر است آنها را از قبل از چمدان خود خارج کنید.

4- گربه‌ها تهدید بزرگی برای بررسی‌های امنیتی فرودگاه هستند

نگهبانان فرودگاه از یک چیز بیشتر از مسافران بی ادب متنفرند، آن هم گربه است. چرا؟ تصور کنید سگ‌ها در حین اسکن بدن به‌عنوان حیوان خانگی در نظر گرفته شوند و از آن لذت ببرید. علاوه بر این، سگ‌ها به‌عنوان بهترین دوستان مردم نیز شناخته می‌شوند. از سوی دیگر، گربه‌ها با معاینه توسط یک غریبه پرخاشگر می‌شوند؛ بنابراین همیشه امکان فرار گربه‌ها از کریر خود در فرودگاه وجود دارد.

5- حتی شوخی با انفجار هم می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند

تمرکز بر مواردی که در فرودگاه نباید گفت و بررسی‌های امنیتی را انجام دهید چندان دشوار نیست. به عنوان مثال، تحت هیچ شرایطی نباید از بمب، انفجار، ربودن یا هر کلمه مرتبط دیگری استفاده شود. اینها کلماتی است که پرسنل امنیتی هرگز از آن‌ها به‌سادگی نمی‌گذرند. در واقع این کلمات می‌توانند پرواز استانبول تهران شما را به تأخیر بیندازند یا متوقف کنند. فرقی نمی‌کند با دوستتان شوخی کنید، داستان بگویید یا با فرزندتان بازی کنید.

6- برخی از داروها مشمول قانون همراه آوردن مایعات هستند.

برخی از داروها مشمول قانون همراه آوردن مایعات هستند.

مانند سایر قوانین، استثناهایی برای قوانین حمل مایعات در کشتی وجود دارد. بسیاری از داروها، مانند اسپری‌های استنشاقی، تزریق‌کننده‌های خودکار یا داروهایی مانند سرنگ‌هایی که مایع یا گاز آزاد می‌کنند، مشمول این استثنا هستند. خوشبختانه قانون 100 میلی‌لیتر در داروهایی که برای بیماران دیابتی و افرادی که آلرژی یا آسم دارند نیز رعایت می‌شود. سرنگ فقط با دارو مجاز است؛ بنابراین سعی کنید مسائل ایمنی مرتبط با همه این داروها را در نظر داشته باشید.

کد خبر : ۱۲۹۴۱۵
0
۰
ارسال نظر