با این روش آسان لکه‌های روغن را از روی کابینت پاک کنیم!

پاک کردن لکه روغن از روی کابینت به دلیل متریال‌های مختلفی که کابینت‌ها دارند، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای افراد خانواده است.

با این روش آسان لکه‌های روغن را از روی کابینت پاک کنیم!
کد خبر : ۸۸۹۵۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از جی پلاس، آشپزخانه، محلی برای پخت‌وپز و آماده‌سازی مواد غذایی برای طبخ است. به همین دلیل همیشه در آشپزخانه بخار، روغن و گرمای بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر خانه وجود دارد.

گاهی اوقات با وجود هود و انواع هواکش‌ها لکه‌های روغن و چربی همچنان به جای می‌ماند. کابینت‌ها هم مانند سایر وسایل آشپزخانه به لکه‌های چربی و روغن حاصل از پخت‌وپز، آغشته می‌شوند؛

بنابراین با توجه به اینکه کابینت‌ها در آشپزخانه فضای نسبتا زیادی هم به خود اختصاص می‌دهند در معرض آلودگی بیشتری نیز دارند.

پاک کردن لکه روغن از روی کابینت به دلیل متریال‌های مختلفی که کابینت‌ها دارند، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای افراد خانواده است. در ادامه این مطلب به طور کامل شرح می‌دهیم که چگونه لکه روغن را از روی کابینت پاک کنید. اگر قصد تمیز کردن آشپزخانه را دارید ابتدا این مطلب را مطالعه کنید و سپس دست به کار شوید.

۱- پاک کردن چربی از روی کابینت چوبی با عناصر طبیعی

کابینت‌های چوبی یکی از زیباترین و شیک‌ترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه هستند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند.

کابینت‌های چوبی به دلیل ظرافت‌ها و حساسیت‌های جنس چوب، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند و برای تمیز کردن آن‌ها نمی‌توان از شوینده‌هایی مانند وایتکس یا شیشه‌شور استفاده کرد.

ما در فروشگاه اینترنتی یراق کابینت، توصیه می‌کنیم که برای پاک کردن چربی از سطح کابینت‌های چوبی از عناصر طبیعی مانند سرکه، روغن طبیعی گردو، ترکیب وازلین و لیمو، چای کیسه‌ای، ترکیب روغن زیتون و سرکه، جوش شیرین و نمک استفاده کنید.

بین همه موارد نام برده شده، سرکه و آب یکی از ساده‌ترین محلول‌ها برای پاک کردن کابینت است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. برای درست کردن این محلول، نصف لیوان سرکه سفید را به نصف لیوان آب گرم اضافه کنید.

محلول ترکیب شده را در یک ظرف افشانه بریزید و با اسپری روی یک دستمال تمیز، لکه‌های چربی روی کابینت‌ها را پاک کنید. به یاد داشته باشید هرگز محلول سرکه سفید و آب را به طور مستقیم روی سطح کابینت اسپری نکنید؛ چرا که ترکیبات موجود در سرکه قابلیت خراب کردن و از بین بردن بافت‌های چوبی را دارد.

لکه‌های روغن را از روی کابینت پاک کردیم.

۲- پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی، فقط با کمی شامپو فرش

کابینت‌های فلزی یکی از پرکاربردترین انواع کابینت هستند که قیمت مناسب‌تری هم دارند. برای تمیز کردن لکه‌های چربی از روی کابینت‌های فلزی ابتدا باید گرد و خاک روی سطوح کابینت را پاک کنید.

سپس با یک دستمال آغشته به الکل، چربی‌های روی کابینت را از بین ببرید. در مرحله بعد با استفاده از یک دستمال مرطوب، الکل روی سطوح کابینت را پاک کرده و با یک دستمال دیگر کابینت‌ها را خشک کنید. چربی‌های روی کابینت‌های فلزی با استفاده از الکل در سریع‌ترین زمان ممکن پاک می‌شوند.

شامپو فرش یکی دیگر از محلول‌هایی است که برای پاک کردن چربی روی کابینت‌های فلزی کاربرد دارد. برای این کار مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج، چربی روی سطوح کابینت را از بین ببرید.

با توجه به اینکه کابینت‌های فلزی قابلیت زنگ زدن دارند، باید حتما پس از شست‌وشو با یک دستمال مخصوص خشک شوند. همچنین برای پاک کردن چربی‌های روی کابینت فلزی و یراق آلات کابینت مانند دستگیره هرگز از سیم ظرفشویی استفاده نکنید تا خش نیفتند.

۳- جوش شیرین، راهکار خانگی برای پاک کردن لکه روغن از روی کابینت

درست کردن خمیر جوش شیرین یکی از ساده‌ترین راه‌های خانگی برای پاک کردن لکه چربی از روی کابینت‌هاست. مقداری از جوش شیرین را در کمی آب مخلوط کنید که حالت خمیر مانندی بگیرد.

سپس از خمیر به دست آمده روی بخش‌هایی از درب‌ها، سطوح و دستگیره کابینت که آلوده به چربی شده‌اند قرار دهید. بعد از مدت ۱۰ دقیقه مخلوط جوش شیرین را پاک کرده و با استفاده از یک دستمال مرطوب کابینت‌ها را تمیز کنید. سپس با استفاده از یک دستمال یا حوله خشک نم و رطوبت به جا مانده را پاک کنید.

یکی از مزیت‌های استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن چربی‌های کابینت این است که هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌زند و ماده‌ای شیمیایی نیست.
همچنین استفاده از جوش شیرین برای همه اعضای خانواده به دلیل نداشتن بو امکان‌پذیر است و باعث بروز حساسیت و آلرژی نمی‌شود.

۴- با کمک خمیر دندان از شر چربی‌های قدیمی روی کابینت‌ها خلاص شوید

خمیر دندان برای پاک کردن چربی‌های قدیمی و کهنه‌ای که روی درب‌ها، دستگیره‌ها و جک در کابینت باقی مانده‌اند بسیار مفید است. در استفاده از خمیر دندان ۲ نکته بسیار مهم وجود دارد که باید رعایت شود؛

نکته اول اینکه خمیر دندان یک گزینه مناسب برای پاک کردن همه چربی‌ها از روی کابینت نیست و فقط در مواقعی که برخی لکه‌ها از قدیم مانده‌اند کاربرد دارد.

لکه‌های روغن را از روی کابینت پاک کنیم

نکته دوم اینکه برای پاک کردن چربی نباید کل سطح کابینت را به خمیر دندان آغشته کنید. بهتر است خمیر دندان را فقط روی لکه‌های باقی مانده قرار دهید و آن‌ها از بین ببرید.

برای تمیز کردن کابینت با استفاده از خمیر دندان به دستمال مرطوب و یک حوله خشک که پرز ندهد نیز نیاز دارید.

مقدار ماسبی از خمیر دندان را به مدت ۵ دقیقه روی لکه چربی‌ها بگذارید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. بعد از پاک شدن چربی‌ها، محل مربوطه را با کمک یک حوله تمیز به خوبی خشک کنید تا آثاری از آب و لکه به جای نماند.

۵- اسپری پاک کننده چربی، بهترین راهکار برای تمیز کردن کابینت‌ام دی اف سفید

استفاده از اسپری پاک کننده چربی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پاک و تمیز کردن کابینت‌ام دی اف سفید و رنگ‌های دیگر است. ابتدا مقداری از اسپری را روی قسمت‌هایی که لک چربی دارند قرار دهید و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید.

کابینت‌ها بخش بزرگی از آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و در دکور و زیبایی محیط نیز تاثیرگذارند. با تمیز نگه داشتن کابینت‌ها و نورپردازی کابینت آشپزخانه در هنگام آشپزی، تهیه غذا و نوشیدنی برای اعضای خانواده آرامش بیشتری فراهم کنید.

پس اگر آشپزخانه شما نیاز به پاکیزگی و درخشندگی دارد همین حالا دست به کار شوید و با استفاده از راه‌کارهای گفته شده یک فضای ایده‌آل برای پختن و سرو غذا آماده کنید.

کد خبر : ۸۸۹۵۷
0
۰
ارسال نظر