بازیگران مشهور ایرانیِ دو تابعیتی را بشناسید!

 

بازیگران مشهور ایرانیِ دو تابعیتی را بشناسید!
کد خبر : ۱۰۱۹۵۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، برخی از آن ها متولد خارج ایران هستند، برخی به واسطه ی تولد فرزند خود در کشور دیگر تابعیت آنجا را کسب کرده و برخی هم کشور دیگری را برای سکونت انتخاب کرده اند.

شقایق دهقان

شقایق دهقان متولد سال ۱۳۵۷ در آلمان است. خانواده ی او وقتی نوزاد بود به ایران بازگشتند.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد متولد سال ۱۳۶۶ در آلمان است. ۳ سال و نیمه بود که همراه خانواده ی خود به ایران بازگشت.

سحر جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی متولد سال ۱۳۵۷ در آمریکا است. او از مادری آمریکایی متولد شد و تا ۵ سالگی در آمریکا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی، کارگردان مطرح ایرانی است.

پیمان معادی

پیمان معادی متولد سال ۱۳۴۹ در آمریکا است. پدرش آن زمان دانشجوی رشته حقوق دانشگاه کلمبیا بود و در آنجا کار هم می کرد. در نهایت زمانی که ۶ سال داشت خانواده ی او به ایران بازگشتند. معادی که حالا متأهل و دارای ۲ فرزند است، در حال حاضر نیز میان ایران و آمریکا در رفت و آمد است.

ماهچهره خلیلی

ماهچهره خلیلی متولد سال ۱۳۵۵ در انگلیس و نوه ی دختری پروین سلیمانی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران بود. خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و همچنین یک دوره ی بازیگری را در مدرسه ی متد لندن گذرانده بود. در سال ۹۲ با ابراهیم اشرفی، تصویربردار سینما ازدواج کرد و صاحب پسری به نام پرواز شد. این بازیگر با وجود داشتن تابعیت انگلیس، فرزند خود را در ایران به دنیا آورد. ماهچهره خلیلی مرداد سال ۹۹ بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در انگلیس درگذشت.

بابک کریمی

بابک کریمی متولد سال ۱۳۳۹ در کشور جمهوری چک است. او فرزند نصرت کریمی، بازیگر، کارگردان و مجسمه ساز فقید ایرانی است و زمانی که پدر و مادرش برای تحصیل به کشور چک رفته بودند در آنجا به دنیا آمد. خانواده ی او زمانی که ۶ سال داشت به ایران بازگشتند.

آوا دارویت

آوا دارویت متولد سال ۱۳۷۲ در ایتالیا است. پدرش ایتالیایی و ناظر ارشد ساخت کارخانه و مادرش آرشیتکت ساختمان است. ۷ ساله بود که به همراه خانواده اش به ایران آمد.

گلوریا هاردی

گلوریا هاردی متولد سال ۱۳۶۰ در فرانسه و همسر ساعد سهیلی، بازیگر مشهور ایرانی است. او مادری ایرانی و پدری فرانسوی دارد و در پاریس و سوئیس بزرگ شده است.

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. او در سال ۸۷ با عباس صالحی، از چهره پردازان سینما و تلویزیون ازدواج کرد و این زوج صاحب دختری به نام تارا شدند که متولد کانادا است.

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. در سال ۸۶ ازدواج کرد و صاحب دختری به نام شانا شد که در کشور کانادا به دنیا آمده است.

فریبا نادری

فریبا نادری متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است. در سال ۹۶ با مهرداد طباطبایی، از فعالان حوزه مواد غذایی ازدواج کرد. ثمره ی این ازدواج دختری به نام یارا، متولد کشور کانادا است.

روناک یونسی

روناک یونسی متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. در سال ۹۱ با محسن میری، مدل و بازیگر ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر به نام های مهرسام و مهراز شد که متولد کانادا هستند. او در سال ۹۹ به همراه همسر و فرزندانش به کانادا مهاجرت کرد.

محسن تنابنده

محسن تنابنده متولد سال ۱۳۵۴ در تهران است. او در سال ۹۴ با روشنک گلپا ازدواج کرد. این زوج در سال ۹۶ صاحب پسری به اسم نامی شدند که متولد کانادا است.

سام درخشانی

سام درخشانی متولد سال ۱۳۵۴در تهران است. او در سال ۹۴ با عسل امیرپور، فارغ التحصیل رشته نقاشی و مربی بدنسازی ازدواج کرد. این زوج در سال ۹۶ صاحب دختری به نام برکه شدند که متولد کانادا است. فرزند دوم این زوج، که پسری به نام برسام است، در سال ۹۹ در ایران به دنیا آمد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد سال ۱۳۶۲ در تهران است. او در سال ۹۰ با علی منصور ازدواج کرد. ثمره ی این ازدواج دختری به نام حنا است که در سال ۹۲ در کشور کانادا به دنیا آمد.

شیلا خداداد

شیلا خداداد متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. او در سال ۸۹ با فرزین سرکارات، متخصص جراحی دهان، فک و صورت ازدواج کرد. این زوج ۲ فرزند به نام سامیار (متولد سال ۹۲) و ساتین (متولد سال ۹۶) دارند. فرزند اول این زوج در آمریکا به دنیا آمده است.

مهناز افشار

مهناز افشار متولد ۱۳۵۶ در تهران است. او در سال ۹۳ با یاسین رامین، متولد آلمان و فرزند محمد علی رامین، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد ازدواج کرد. ثمره ی ازدواج افشار و رامین دختری به نام لیانا است که در سال ۹۴ در آلمان به دنیا آمد. مهناز افشار در سال ۹۸ به همراه دخترش ایران را به مقصد آلمان ترک و مدتی بعد در همان سال خبر جدایی اش از یاسین رامین را در اینستاگرامش اعلام کرد.

شاهرخ استخری

شاهرخ استخری متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. او در سال ۹۰ با سپیده بزمی پور ازدواج کرد. این زوج صاحب ۲ دختر به نام های پناه (متولد ۹۲) و نبات (متولد ۹۷) شدند که در کشور بلژیک به دنیا آمده اند.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. او در کشور کانادا سکونت دارد.

کد خبر : ۱۰۱۹۵۷
0
۰
ارسال نظر