بازدید از این درخت زنده ممنوع شد!/ عکس

بازدید از درخت هایپریون، که توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان بلندترین درخت زنده جهان تأیید شده است، به طور رسمی ممنوع شد.

بازدید از این درخت زنده ممنوع شد!/ عکس
کد خبر : ۱۰۱۸۶۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو، بازدید از درخت هایپریون، که توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان بلندترین درخت زنده جهان تأیید شده است، به طور رسمی ممنوع شد.

پارک ملی ردوود کالیفرنیا هفته گذشته بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه هر کسی که در نزدیکی درخت دیده شود ممکن است به شش ماه زندان و جریمه ۵,۰۰۰ دلاری محکوم شود.

درختی که در اعماق پارک قرار دارد و هیچ مسیری برای رسیدن به آن وجود ندارد، از سال ۲۰۰۶ که توسط یک زوج طبیعت‌گرد پیدا شد، با تخریب جدی محیط‌زیست از سوی جویندگان آن روبرو شده است. این درخت قرمز ساحلی (sequoia sempervirens) ۱۱۵.۹۲ متر ارتفاع دارد و نام آن از اساطیر یونانی گرفته شده است. هایپریون یکی از تیتان ها و پدر خدای خورشید هلیوس و الهه ماه سلن بود.

بیانیه وب سایت پارک ملی

در بیانیه ای در وب سایت پارک ملی آمده است: «هایپریون در خارج از مسیر و در میان پوشش گیاهی متراکم قرار دارد و برای رسیدن به درخت نیاز به بوته کوبی شدید دارد».

در این بیانیه آمده است: «با وجود سفر سخت، افزایش محبوبیت این درخت توسط وبلاگ نویسان، سفرنامه نویسان و وب سایت ها، این درخت خارج از مسیر طبیعی جنگل، منجر به ویران شدن زیستگاه اطراف هایپریون شده است. به عنوان یک بازدید کننده، باید تصمیم بگیرید که آیا بخشی از حفظ این منظره منحصر به فرد خواهید بود یا بخشی از تخریب آن؟»

لئونل آرگوئلو، رئیس منابع طبیعی پارک گفت که این منطقه خدمات تلفن همراه و GPS محدودی دارد، که به این معنی است که نجات هر کوهنورد گمشده یا مجروح در منطقه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

علاوه بر فرسایش و آسیب هایی که در دامنه درخت ایجاد می شود، مسائل ثانویه ای نیز وجود دارد که ناشی از هجوم جمعیت است. آرگوئلو گفت: «آنها دستمال توالت مستعمل و زباله های انسانی را رها می کنند و این چیز خوبی نیست.»

البته بازدیدکنندگان تنها خطر برای این درختان غول پیکر نیستند. آتش‌سوزی‌ نگرانی بزرگی برای پارک‌های ملی کالیفرنیا است. در سال ۲۰۲۱، مقامات پارک های ملی سکویا و کینگز کانیون اقدامات شدیدی را برای محافظت از برخی از بزرگترین درختان جهان در برابر آتش انجام دادند.

ژنرال شرمن، که بر اساس تراکم بزرگترین درخت جهان به حساب می‌آید پوششی مقاوم در برابر سوختگی از آلومینیوم، که شبیه به فویل است پیچیده شده بود تا راهی برای ایمن نگه داشتن آن در طول آتش سوزی ویرانگر باشد.

کد خبر : ۱۰۱۸۶۲
0
۰
ارسال نظر