ایرج طهماسب و سعید آقاخانی چگونه از جوکر و مافیا سبقت گرفتند؟

«مهمونیِ» ایرج طهماسب و «راز بقا» ی سعید آقاخانی از جمله برنامه‌هایی بودند که توانستند در تعطیلات نوروزی توجه مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به خود جلب کنند.

ایرج طهماسب و سعید آقاخانی چگونه از جوکر و مافیا سبقت گرفتند؟
کد خبر : ۸۲۴۵۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خراسان، نوروز امسال، نمایش خانگی نیز همپای تلویزیون از تولیدات جدید خود رونمایی و سریال‌ها و برنامه‌های ویژه و نوروزی‌اش را منتشر کرد.

دو سریال کمدی «ساخت ایران ۳» و «راز بقا»، مجموعه «مهمونی» و فصل پنجم مسابقه «جوکر» و «شب‌های مافیا» در سه پلتفرم جداگانه منتشر شدند و هرکدام از آن‌ها، توجه تعدادی از مخاطبان را جلب کردند اما در این میان سریال «راز بقا» و مجموعه «مهمونی» بیشترین استقبال را داشتند.

راز بقا

پس از موفقیت سعید آقاخانی با سریال «نون. خ» و همکاری خوب او و امیر وفایی با یکدیگر در این مجموعه، توقعات از «راز بقا» بالا رفته بود و پیش‌بینی می‌شد سعید آقاخانی با این سریال، ورود قدرتمندی به شبکه نمایش خانگی داشته باشد.

در طول تعطیلات نوروز سه قسمت از «راز بقا» منتشر شد و فعلا در ابتدای سریال می‌توان گفت انتظارات برآورده شد.

این مجموعه درباره دو برادر به نام‌های رحیم و حاتم با بازی بهرام افشاری و حسن معجونی است که اولی، شخصیتی مردم‌آزار و بیکار است و دومی در عین بی‌لیاقتی در سودای به دست آوردن مقام و منصب است! این سریال، شخصیت‌های دیگری هم دارد که هرکدام به بهانه اتفاق و ماجرای خاصی به این شخصیت‌ها ارتباط پیدا می‌کنند.

ایرج طهماسب و سعید آقاخانی از جوکر و مافیا بهتر خواهند بود.

«راز بقا» در شروع به خوبی و با پرداختن به جزئیات جذاب، شخصیت‌هایش را به مخاطب معرفی و او را با کاراکترها همراه کرد. این مجموعه در روایت قصه هم عملکرد درستی داشته و توانسته است با قصه‌ای خوش‌ریتم و پرماجرا، تماشاگر را به دنبال خود بکشاند.

دیگر امتیاز مهم «راز بقا» کیفیت کمدی و شوخی‌های آن است. سریال برای خنداندن مخاطب به شوخی‌های کلامی تکیه نکرده و به پشتوانه موقعیت‌های کمدی فراوانش از مخاطب خنده می‌گیرد.

یکی دیگر از نقاط قوت سریال، بازی بازیگران آن است. بهرام افشاری، حسن معجونی و سعید آقاخانی کاملا از پس ایفای نقش خود برآمده‌اند. دیگر چهره‌ها مانند فریبا جدیکار، یدالله شادمانی و سیروس میمنت نیز انتخاب‌های مناسبی برای «راز بقا» بوده‌اند.

مهمونی

یکی دیگر از برگ‌های برنده نمایش خانگی در نوروز امسال، مجموعه «مهمونی» کاری از ایرج طهماسب بود. «آقای مجری» پس از مدتی غیبت در تلویزیون با شخصیت‌های عروسکی جدید و قصه‌های تازه به شبکه نمایش خانگی آمده و دوباره یاد و خاطره مجموعه «کلاه قرمزی» را برای مخاطبان زنده کرده است.

ساختار «مهمونی» مشابه «کلاه قرمزی» است. ایرج طهماسب در مقام مجری برنامه با شخصیت‌های عروسکی مختلف روبه‌رو می‌شود و با هرکدام از آن‌ها، چالش‌های خاص خودشان را دارد.

این شخصیت‌ها نیز مانند کاراکترهای «کلاه قرمزی» سادگی، اشتباهات و نقص‌هایی دارند و با ویژگی‌های رفتاری مشخص و تکیه‌کلام‌های خاصی به تماشاگر معرفی شدند.

ایرج طهماسب و سعید آقاخانی از جوکر و مافیا بهتر هستند.

از میان شخصیت‌های عروسکی، «بادوم» (بچه) و «پشه» با صداپیشگی هوتن شکیبا و کاظم سیاحی، شخصیت‌های بامزه‌تری از آب درآمده‌اند و نزد مخاطبان نیز بیش از دیگر شخصیت‌ها یعنی «شاباش»، «دی‌جی»، «کته»، «قیمه» و «خوشگلِ بابا» مورد توجه واقع شده‌اند.

در «مهمونی» هم مانند «کلاه قرمزی» از انتقال مفاهیم آموزنده به صورت مستقیم و نصیحت‌های تکراری خبری نیست. درک شوخی‌ها و پیام‌های آموزنده «مهمونی» برای مخاطبان کودک چندان ساده نیست و طبق رده‌بندی سنی این مجموعه، افراد بالای ۱۲ سال مخاطبان اصلی «مهمونی» هستند.

در بخش گفت‌وگو با چهره‌ها نیز به دلیل بازی متفاوت و خلاقانه‌ای که برای آنان طراحی شده نیز شاهد چالش جالبی هستیم. بخش موسیقی ملل و پرداختن به موسیقی کشورهای دیگر هم یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت «مهمونی» هستند.

ساخت ایران ۳

ساخت ادامه سریال «ساخت ایران» در حالی که یکی از بازیگران اصلی آن غایب بود و دیگر بازیگران فصل‌های قبلی هم به کل تغییر کردند ریسک بزرگی بود، بنابراین پیش‌بینی موفقیت «ساخت ایران ۳» کار راحتی نبود و انتظار نداشتیم شاهد سریال ویژه و پرمخاطبی باشیم.

این مجموعه به کارگردانی بهمن گودرزی در فصل سوم قصه جدید و متفاوتی را دنبال می‌کند و از این جهت ارتباطی به فصل‌های قبل ندارد. در «ساخت ایران ۳» مجید صالحی به جای محمدرضا گلزار در کنار امین حیایی قرار گرفته و قصه با این زوج کمدی جلو می‌رود.

قصه «ساخت ایران ۳» شوخی‌های تکراری و بعضی ماجراهای کلیشه‌ای آن، چندان نتوانسته مخاطب را راضی کند. امین حیایی در فصل سوم نیز در ادامه دو فصل قبل، نقش غلام را بازی می‌کند که با سبک خاص راه رفتن و حرف زدنش یادآور نقش‌های پیشین او در کمدی‌های تجاری بود، بنابراین در فصل سوم هم تغییر چشمگیری در بازی‌اش ایجاد نشده و همان روند را در پیش گرفته است.

حرکات و رفتارهای این شخصیت پس از دو فصل، بیش از پیش تکراری شده و دیگر به اندازه گذشته برای مخاطب خنده‌دار نیست. مجید صالحی نیز مانند حیایی در نقش شخصیت دردسرساز و کم هوش مرتضی از لحن متفاوتی برای صحبت کردن خود استفاده کرده، اما تلاش او نیز برای خنداندن مخاطب چندان نتیجه نداده است.

جوکر

فصل پنجم و پایانی مسابقه «جوکر» همزمان با آغاز تعطیلات نوروز منتشر شد. در این فصل چهره‌های کمدی محبوب مانند حامد آهنگی، مهران غفوریان، علی مسعودی و سیروس میمنت حضور داشته‌اند و مجید واشقانی، محمدرضا علیمردانی، امیرحسین صدیق و علی اوجی نیز دیگر شرکت‌کنندگان مسابقه هستند.

حامد آهنگی و سیروس میمنت ستارگان محبوب فصل پنجم هستند که موفق شده‌اند با شوخی‌های بامزه خود و مقاومت در برابر خندیدن، توجه مخاطبان را جلب کنند. علی مسعودی نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان تلاش مهمی برای خنداندن رقبا نمی‌کند و برخلاف انتظار حضور فعالی در این رقابت ندارد.

ایرج طهماسب و سعید آقاخانی از جوکر و مافیا بهتر بودند.

فصل پایانی «جوکر» نیز مانند فصل یک، دو و چهار با استقبال مخاطبان مواجه شده است. «جوکر ۵» در عید نوروز با حاشیه ممیزی نیز همراه بود.

مهران غفوریان با انتشار پستی از حذف بخش زیادی از اجرایش در «جوکرتایم» انتقاد کرد و نوشت به اندازه‌ای ناراحت است که تصمیم دارد فصل پنجم را تماشا نکند.

شب‌های مافیا

یکی دیگر از تولیدات جدید شبکه نمایش خانگی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، فصل چهارم مسابقه «شب‌های مافیا» است. فصل جدید مسابقه با اجرا و هدایتگری محمدرضا علیمردانی میزبان شرکت‌کنندگانی مانند علیرضا خمسه، منوچهر هادی، ایمان صفا، سیامک صفری، علی اوجی، مهران رجبی، رامین راستاد، علی اوسیوند، کاوه سماک‌باشی، وحید آقاپور، معین زندی خواننده پاپ و سیدبشیر حسینی بود.

ایرج طهماسب و سعید آقاخانی از جوکر و مافیا بهتر بوده اند.

بازگشت محمدرضا علیمردانی مجری محبوب این مسابقه، برگ برنده مهمی برای استقبال از «شب‌های مافیا» و دیده شدن آن بود. تسلط علیمردانی بر رقابت شرکت‌کنندگان و صدا و لحن خاص او متناسب با این مسابقه باعث شد کار او در «شب‌های مافیا» واکنش مثبت تماشاگران را به دنبال داشته باشد.

بازی مافیا طرفداران خاص خودش را دارد و مورد توجه عموم مخاطبان نیست، بنابراین انتظار نمی‌رود مانند دیگر برنامه‌ها و مسابقات مفرح دیده شود، اما این مسابقه از پس راضی و سرگرم کردن مخاطبان پروپاقرص خودش برمی‌آید.

کد خبر : ۸۲۴۵۸
0
۰
ارسال نظر