انتقاد تند ژوله از اجراهای “خنداننده‌ شو”

امیرمهدی ژوله با انتقاد از اجراهای «خنداننده شو ۳»، تاکید کرد، استندآپ کمدین باید متنش را خودش بنویسد و شرایط مکان و زمانی که در آن زیست دارد را هم در اجرایش نمایش دهد.

انتقاد تند ژوله از اجراهای “خنداننده‌ شو”
کد خبر : ۶۶۵۳۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرآنلاین، امیرمهدی ژوله با انتقاد از اجراهای «خنداننده شو ۳»، تاکید کرد، استندآپ کمدین باید متنش را خودش بنویسد و شرایط مکان و زمانی که در آن زیست دارد را هم در اجرایش نمایش دهد.

امیرمهدی ژوله، بازیگر و نویسنده که داور «خنداننده شو۳» است، در گفت‌وگویی مجازی با رامبد جوان، از اجراهای شرکت‌کنندگان در این برنامه انتقاد کرد.

او در این‌باره توضیح داد: «بعد از چند دوره مسابقه و کلاس‌های آموزشیِ استندآپ، انتظارم خیلی بیشتر از این‌ها بود. این شرکت‌کننده‌ها یک سال است می‌دانند قرار است این‌جا باشند.

من انتظار داشتم در این فصل، ۲۰ نفر درجه یک ببینم اما تقریبا یک سوم این تعداد، انتظار مرا برآورده کردند. مشکلی که وجود دارد این است که خیلی از اجراها استدآپ نیست و خاطره گفتن است.»

این بازیگر افزود: «چقدر ایرانِ ۱۴۰۰ را در این استندآپ کمدی‌ها دیدیم؟ این‌ اجراها می‌توانست ۲۰ سال پیش یا ۲۰ سال بعد هم پخش شود!

زمان و مکان و جغرافیای ما باید در استندآپ کمدی‌ها مشهود باشد. کسی که نتواند متنش را خودش بنویسد، استندآپ کمدین نیست. وقتی کسی برایت متن می‌نویسد در بهترین حالت، یک بازیگر هستی.

شرط کمدین بودن

شرط اول استندآپ کمدین بودن این است که خودت بتوانی حرفت را بزنی؛ البته حتما همکار نویسنده و مشاور به استندآپ کمدین‌ها کمک می‌کنند اما، خودشان باید صاحب اندیشه باشند.»

رامبد جوان هم در واکنش به سخنان ژوله گفت: «خیلی از ویدئوهایی که برای‌مان فرستاده بودند، دابسمش یا تقلید صدا بود. استندآپ کمدین، کسی است که تفکر خودش را دارد و پر از نقد و شوخی است.»

او در توضیح مشکلات پیشِ روی استندآپ کمدی در ایران گفت: «همه ما در این حوزه خیلی کم تجربه‌ایم و در ایران هنور استندآپ کمدینی که هر روز روی صحنه باشد، نداریم.

فقط آقای ریوندی را داریم که عناوین دیگری به جز استندآپ می‌توان برایش قائل شد. من کارهایش را تماشا می‌کنم و خیلی هم می‌خندم. اما ما عملا استندآپ کمدین شش دانگ نداریم که فقط استندآپ کند.»

«خنداننده شو۳» با داوری امیرمهدی ژوله، رامبد جوان و حسن معجونی، در فصل هشتم «خندانه» در حال پخش از شبکه نسیم است.

کد خبر : ۶۶۵۳۳
0
۰
ارسال نظر