اثبات شواهد وجود حیات در ونوس!

سیاره ی اسرارآمیز ونوس یا ناهید، سالیان سال است که توجه بشر را به خودش معطوف کرده است.

اثبات شواهد وجود حیات در ونوس!
کد خبر : ۱۵۸۸۰۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح- ونوس نزدیک‌ترین همسایه به زمین و دومین‌ سیاره از خورشید با سطحی با دمای جهنمی است که در آن، دما آنقدر بالاست که برای ذوب سرب کفایت می‌کند.

اما علی‌رغم این وضعیت غیرقابل سکونت، اخیرا دانشمندان از مشاهده اشکالی از حیات روی این مکان غیرمنتظره هیجان‌زده شده‌اند!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، به تازگی و طبق تحقیقات «الکساندر بلاشنکو»، مدیر اجرایی برنامه های بلند مدت و علوم سازمان فضایی روسیه، و طبق بررسی هایی که توسط رصدهای نجومی این کشور از راه دور صورت گرفته است، می توان اثبات گر مواد شیمیایی موجود در جو ونوس شد.

این مواد شیمیایی تنها نشانگر فعالیت های زیستی می باشند و نمی توان آنها را شاهد عینی دال بر وجود حیات در این سیاره دانست.

اثبات وجود حیاط در سیاره ونوس توسط دانشمندان روس

وی خاطر نشان کرد: «امروزه داده های علمی موثق در این باره را،تنها از طریق پژوهش های میدانی در سطح و اتمسفر ونوس می توان به دست آورد.

باید یادآور شد که روسیه تنها کشوریست که به وسیله ی ایستگاه های فضایی، موفق به کاووش های سیستماتیک در ونوس شده است.

اولین فرود

در سال 1970 اولین فرود نرم بر سیاره ای دیگر در منطومه شمسی،توسط یک فرودگر از ایستگاه فضایی«ونرا7» انجام شد.روسیه در طی چندین ماموریت مداری و فرود ایستگاه های فضایی به سطح سیاره ونوس، موفق شد که جزئیات دقیقی در مورد آب و هوا،خاک و ترکیبات جو این سیاره به دست آورد.

اثبات وجود حیات در سیاره ونوس توسط دانشمندان روس

فاصله بسیار زیاد اتحاد جماهیر شوروی از سایر رقبا در مورد کاووش های ونوس،موجب شده است که ایالات متحده یآمریکا، ونوس را«سیاره ی شوروی»بخواند.

اخیرا دانشمندان آکادمی روسیه اظهار داشتند که در حین آنالیز عکس های به دست آمده از کاووش های شوروی،اشیایی را یافته اند که مکانشان را تغییر داده اند و حتی میتوانند به طور بالقوه زنده باشند!

کد خبر : ۱۵۸۸۰۸
0
۰
ارسال نظر