آیا پرونده برجام در پاییز برای همیشه بسته می شود؟

درحالی‌که چند روز تا روی کار آمدن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران باقی مانده است، مقامات دولت بایدن نسبت به شانس خود برای احیای سریع توافق هسته‌ای بدبین شده‌اند، چراکه به نوشته نیویورک‌تایمز آن‌ها می‌ترسند دولت جدید تهران به تسریع در تحقیقات و تولیدات هسته‌ای و ارائه شرایط و خواسته‌های جدید مبادرت ورزد.

آیا پرونده برجام در پاییز برای همیشه بسته می شود؟
کد خبر : ۳۸۴۰۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

خزان برجام با پاییز فرا می‌رسد؟

دستیاران آقای بایدن نگرانی خود را پنهان نمی‌کنند که ایرانیان از کار در حال انجام، آنقدری یاد می‌گیرند که در آینده نزدیک، شاید اوایل پاییز امسال ، بازگشت به توافق اولیه غیرعملی و ناممکن باشد.

بیشتر بخوانید : طرح صیانت از کاربران، باعث گرانی موبایل هم می شود؟

آقای مالی گفت: «در آن مرحله ، ما باید راه پیش رو را دوباره ارزیابی کنیم. امیدواریم به این مرحله نرسد».

به ادعای نیویورک‌تایمز، آقای رئیسی سال‌ها مدافع چیزی بود که ایرانیان آن را "اقتصاد مقاومتی" می نامند، بر اساس این استدلال که ایران نیاز چندانی به تجارت با جهان و باز کردن درهای اقتصاد خود ندارد.

اما در طول مبارزات انتخاباتی، رئیسی احیای این توافق را تأیید کرد، شاید به این دلیل که نشان دهد که بر خلاف پیشینیان هم‌طیف خود، او مهارت و صلابت لازم را برای رهایی تهران از بند تحریم های تحت رهبری آمریکا که اقتصاد کشورش را خراب کرده است را دارد.

اکنون در آستانه ورود رئیسی، مشکلات اقتصادی تحریم‌ها با موج پنجم ویروس کرونا بدتر شده و کمبود آب که تا حدی نتیجه سوء مدیریت است، اعتراضاتی را برانگیخته است.

کد خبر : ۳۸۴۰۴
0
۰
ارسال نظر