آموزش و پرورش بدون وزیر ماند!

در نشست امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند.

آموزش و پرورش بدون وزیر ماند!
کد خبر : ۵۷۹۵۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.

فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است پیش از او حسین باغ گلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

بیشتر بخوانید: یک انتصاب عجیب و جنجالی دیگر در شهرداری تهران!

در نشست امروز مجلس شورای اسلامی ابراهیم رئیسی برای دفاع از کارنامه و برنامه مسعود فیاضی وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش به مجلس رفت.

در این جلسه موافقان و مخالفان برنامه های و کارنامه وزیر پیشنهادی را به چالش کشیدند. کمیسیون آموزش مجلس نیز با گزینه پیشنهادی دولت مخالفت کرده بود.

فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی شهردار تهران است که این موضوع حواشی زیادی را ایجاد کرد.

درخواست قالیباف از رئیسی

با وجود توضیحات رییس جمهور و وزیر پیشنهادی مجلس به «فیاضی» اعتماد نکرد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بعد از عدم رأی نمایندگان به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: «از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور می‌خواهم که در اسرع وقت وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.»

او افزود: "وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم و کلیدی است و حالا که رأی گیری تمام شد این موضوع را می‌گویم که در دو دوره دولت‌های قبل طی 16 سال، همیشه وزیر آموزش و پرورش در رأی‌گیری‌های اولیه دولت‌ها دچار چالش شده و متأسفانه این مهم ‌ترین وزارتخانه تغییرات بسیاری در حوزه وزیر داشته است و این موضوع، به کشور و هم به آموزش و پرورش آسیب می‌زند."

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «ان‌شاء الله آقای رئیسی، وزیر پیشنهادی بعدی را در کمترین زمان معرفی کند تا ان‌شاء الله مجلس هم بتواند بررسی‌های خود را انجام دهد.»

کد خبر : ۵۷۹۵۱
0
۰
ارسال نظر